Hej.
Jeg ville høre om man kan se hvilken måned bilen er produceret via stelnummeret.
Min S70 er nemlig indregistreret i august 98' og der er forskel på modeller fra henholdsvis juni/juli.
Kan i evt hjælpe. vh johnf
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

johnf skrev:Det ved jeg ikke endnu, til hverdag køber vi lejer flere steder til de reperationer vi foretager, jeg skal jo lige se det før jeg køber det.
Normalt kommer der ikke uorig. dele på mine biler!
Hvad er VADIS? undskyld, spørger måske dumt.

hhgrand skrev:Det der fis med uoriginalt kontra originalt (OE-dele)
OE-dele handler udelukkende om de overholder visse kvalitetskrav mht. tolerancer og holdbarhed. Alt det andet er noget helligt snak.

Ulrik Friis skrev:hhgrand skrev:Det der fis med uoriginalt kontra originalt (OE-dele)
OE-dele handler udelukkende om de overholder visse kvalitetskrav mht. tolerancer og holdbarhed. Alt det andet er noget helligt snak.
Der kan godt være en rimelig kvalitetsforskel på de dele, der monteres på bilen fra ny, og de dele der indgår som reservedele til samme bil. Når fabrikkerne går på indkøb opstilles tit skrappere kvalitetskrav til delene til nye biler end til reservedelene.
OE delene overholder fastsatte kvalitetskrav, men man kan aldrig helt vide, hvilke krav det rent faktisk er, medmindre man har været med til at stille kravene hhv. fremstillet delene. Man kan godt købe uoriginale dele, som har samme kvalitet som originale dele, det er dog sjældent man finder disse dele hos THansen og (i et vist omfang) hos Biltema.
Det kan heldigvis også lade sig gøre at anskaffe dele, som er bedre end de originale dele, fx. Ferrita udstødning og Brembo bremser.

johnf skrev:Hej.
Jeg ville høre om man kan se hvilken måned bilen er produceret via stelnummeret.
Min S70 er nemlig indregistreret i august 98' og der er forskel på modeller fra henholdsvis juni/juli.
Kan i evt hjælpe. vh johnf

johnf skrev:Ok! Hvad fortæller dette så: YV1LS4102W....... mon?
W'et kunne være uge 24, altså juni måned? Har i bedre bud.

johnf skrev:Ok! Hvad fortæller dette så: YV1LS4102W....... mon?
W'et kunne være uge 24, altså juni måned? Har i bedre bud.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster