af Ingemann » tirs apr 28, 2009 19:24 pm
Jeg har startet en tråd magen til denne på HMS.dk (Historisk Motorsport), og der var en mand, som gav mig et setup, som han sagde jeg skulle forsøge. Setup'et var baseret på en standard B20E motor fra 74, altså magen til min bare med K-knast i stedet for D-knast. Den var lavet til at effekten skulle ligge lavt i omdrejningsregistret - altså han havde kun en 32mm venturi i. Max effekten lå ved 5000 omdrejninger.
136 hk havde den, og masser af moment til at trække hans 1500kg tunge campingvogn rundt i landet og en ganske pæn økonomi. Hvad den præcist var, ved jeg ikke.
Jeg har også elektronisk blæser i min - for jeg har også hørt at vingen skulle "æde" 5-8 hk.. Derudover, er der også det sikkerhedsmæssige perspektiv. Jeg gider ikke have kappet en finger af!
Hans setup var som følger:
Venturi 32mm
Luft dysse/air corrector 160
Blanderør F15
Hoveddysse 125
Tomgangs dysse 0.50F8
Mit setup er:
Venturi: 36mm
Air corrector: 200
Blanderør/emulsion tube: F16
Hoved dysse:/main jet 140
idle jet: 55f8
Jeg har tænkt mig at prøve hans setup af. Jeg har hverken tænkt mig at skulle køre ræs med bilen eller andet. Det rækker økonomien slet ikke til. Jeg vil bare have en hyggelig cruiser, som har et snert af Voldsom Volvo og race, og det tror hans setup kunne give mig (samt at få køreglæden tilbage..)
Jeg må indrømme, at jeg har overvejet at gå helt tilbage til en B20A, bare fordi jeg ikke magtede at skulle tanke hele tiden. Det var ikke lige den motivation jeg behøvede efter at have gået og skruet på bilen i 2 år.
Alligevel vil jeg være ked af at blive nødt til det. Der er ikke meget, som slår lyden fra Weber-kaburatorne.
Det du snakker om med accelerationspumpen, er også noget jeg har tænkt på. Jeg kom til at dreje spjælene, da jeg havde taget kaburatorerne af, og jeg blev meget overrasket da der rent faktisk stod en stråle ud!
Det kan godt være, at jeg skal ændre min kørestil lidt. Jeg har en tendens til at "massere" rimeligt meget på speederen, når jeg kobler til. Det er måske heller ikke så smart for økonomien.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen