Forum opgraderet!

Her vil nyheder og forskellige andre informationer stå opført, heriblandt forummets regelsæt.
Husk at læse reglerne før du opretter et indlæg!

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Forum opgraderet!

Indlægaf Anders » man apr 27, 2009 21:26 pm

Så har vi endelig fået opgraderet forummet til den nyeste version.

Der vil over det næste stykke tid være nogle småting der bliver rettet til, men overordnet bør forummet køre videre som normalt. Der kan være enkelte indlæg der er gået tabt, men det skulle være begrænset.

Der er nogle forskellige nye muligheder i den nye version, deriblandt en bedre sikring mod spammere, hvorfor vi vil forsøge at lade nye brugere aktivere egne konti i en periode, for at se om ikke de nye sikkerhedsmetoder er lidt mere effektive end de gamle.

Der vil nok lige blive en tilvænningsperiode for alle de faste bruger, da siden jo ser lidt anderledes ud, men jeg håber at alle synes om de nye muligheder.

Hvis der er problemer med forummet må i selvfølgelig bare skrive, men vi håber på det bedste.
Brugeravatar
Anders
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: fre jan 27, 2006 21:10 pm
Geografisk sted: Gadbjerg, Danmark

Re: Forum opgraderet!

Indlægaf Klågem » tirs apr 28, 2009 18:51 pm

Godt arbejde. Jeg er sikker på at brugerne kan vænne sig til det nye look
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Forum opgraderet!

Indlægaf permand » tirs apr 28, 2009 20:49 pm

Hold da op, jeg troede jeg var kommet ind på en forkert side, tænkte, hvad er der sket med "min" side. Men jeg kan nok vænne mig til det, lige nu er jeg lidt forvirret.....
Brugeravatar
permand
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: fre jul 11, 2008 10:38 am
Geografisk sted: 24175 Stehag, Sverige

Re: Forum opgraderet!

Indlægaf Marsvin » lør maj 02, 2009 23:49 pm

Der kan åbnes for en version der ligner det gamle forum via Administrationspanelet/ACP.

En Admin logger ind på ACP. Vælger Fanebladet "Typografier". Aktiverer "Subsilver2". Så ligner det mere det gamle forum, hvis brugeren via "Brugerkontrolpanelet" vælger dette i sin egen profil. Brugerkontrolpanel - Boardindstillinger - Min boardtypografi: Subsilver2.

Godt at se at i har fået opdateret til PHPBB V3. Det stopper meget spam. Dog er der nogle der slipper igennem via gmail osv hvis man ikke strammer lidt op for tilmeldelsesfilteret (mere støj i baggrund og forgrund på bekræftelsestekst). Men slet ikke noget i sammenligning med V2.

Jeg opdagede slet ikke at forum var ændret før jeg læste det :-) Er så vant til den nye udgave :-)

P.s. Hvorfor er BBkode slået fra i indlæg?
Marsvin
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: tors jun 15, 2006 18:51 pm
Geografisk sted: 6000 Kolding

Re: Forum opgraderet!

Indlægaf niko1045 » fre maj 08, 2009 22:17 pm

hej

jeg har nu og i det gamle system prøvet at miste en længere besvarelse til et indlæg.

Idag da jeg ville besvare et indlæg skete følgende: læser tråden og starter min besvarelse og bliver næsten færdig, men mangler lidt inden konen beder mig om et mindre gøremål. Da jeg kommer tilbage laver jeg besvarelsen færdig og trykker på udfør, hvilket resulterer i at jeg bliver bedt om at logge in og hele min besvarelse er derefter væk igen. Kan det ikke laves om, så hele ens besvarelse ikke bliver slettet, men man bare skal logge in ?

nb jeg var logget in inden jeg startede besvarelsen
niko1045
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: ons jan 16, 2008 23:18 pm
Geografisk sted: holstebro

Re: Forum opgraderet!

Indlægaf Anders » man maj 11, 2009 12:51 pm

Der er en indbygget timeout på dit login, således at når du er logget ind, men ikke er aktiv i en periode, bliver du automatisk logget ud. Om denne timeout evt. skal sættes op vil jeg overveje, men ellers vil jeg opfordre til at man ikke går fra et længere indlæg. Det er så vidt jeg ved ens på de fleste fora.
Med venlig hilsen
Anders B. Worm
Administrator
Brugeravatar
Anders
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: fre jan 27, 2006 21:10 pm
Geografisk sted: Gadbjerg, Danmark

Re: Forum opgraderet!

Indlægaf niko1045 » man maj 11, 2009 19:47 pm

hej igen

jeg kan godt se at det er fint med en log ud tid, men problemet er, at man ikke ved at man blevet logget ud. Så man kan altså fortsat skrive på det indlæg man er startet på, og når man så er færdig og vil trykke udfør, bliver man bedt om at logge ind, og herunder forsvinder det indlæg man lige har lavet.

vh nikolaj
niko1045
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: ons jan 16, 2008 23:18 pm
Geografisk sted: holstebro

Re: Forum opgraderet!

Indlægaf Anders » ons maj 13, 2009 12:45 pm

Ja, det er selvfølgelig ærgerligt, men da dette er et standardforum har jeg ikke kapacitet til at undersøge om det kan laves bedre. Jeg kan derfor desværre kun endnu en gang bede om at man selv er opmærksom på ikke at gå fra ufærdige indlæg i længere tid. Kommer man til det alligevel kan man jo gardere sig ved midlertidigt at kopiere teksten et andet sted hen, inden man forsøger at poste.
Med venlig hilsen
Anders B. Worm
Administrator
Brugeravatar
Anders
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: fre jan 27, 2006 21:10 pm
Geografisk sted: Gadbjerg, Danmark

Re: Forum opgraderet!

Indlægaf Stefan L » tirs jan 30, 2024 18:32 pm

Hej Admin


Når jeg sender en PB til et andet medlem ryger det til min udbakken, men hvordan kommer det videre derfra ?
Vh. stefan
Stefan L
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors maj 06, 2021 15:54 pm


Tilbage til Generelle oplysninger - Nyheder.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster