Jeg oplevede den anden dag, at min Volvo 850 GLE stc. med automatgear, opførte sig underligt ude på motorvejen. Jeg ville overhale en bil, og trykkede lidt mere på speederen, hvad der selvfølgelig resulterede i at den hoppede et gear ned, men det var lige som om, bilen "hang" fast i gearet, og ikke ville skifte op igen. Ligeledes blev omdrejningstælleren ved med at stå på ca. 3000 omdr. og ville ikke længere op. Jeg blev så nødt til at trække ind igen, og fortsatte med en lidt nedsat fart. Da jeg kom af motorvejen, prøvede jeg at accelere rimelig kraftigt, og da jeg kom op på i omdrejninger, skete der nøjagtig det samme igen. Bilen "hang" fast i gearet, og ville ikke øge omdrejningerne. Jeg prøvede at slippe speederen lidt, og så skitede den fint gear, og accelerede lagsomt. Jeg prøvede at holde ind til siden, sætte bilen i neutral, og trykke speederen ned. Det går fint, hvis ikke jeg giver mere end ca. 50% gas, så går den op på de 3000 omdr. Giver jeg mere gas, begynder bilen at sætte ud. Slipper jeg speederen hurtigt, går bilen i stå, men tager jeg langsom gassen af, går den ganske normalt. Jeg har nu skiftet tændrør, rotor, strømfordelerdæksel og tændkabler, men intet hjælper. Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt? Jeg har udlæst koden fra computeren, og den siger 111, altså ingen fejl. Det kan godt virke som om bilen, faktisk "drukner", når man giver for meget gas, eller kommer over 3000 omdr., men det kan vel også skyldes tændingfejl, den lyder sådan?