Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Bronco skrev:og kan se at hun taler ivrigt i mobiltelf. og slet ikke helt klart slet ikke ænser hvad der foregår omkring hende, altså !!! Her er det heller ikke farten der dræber -- blot endnu en bilist der ikke er bevidstom hvor vigtig det er at koncetrere sig om trafikken og intent andet..
Kort sagt det er ikke farten der dræber det er stupide bilister.............

Bronco skrev:Nå nu mens Jeg hører soundtracket fra Days Of Thunder så bliver Jeg altså nød til at prøve at bringe live i denne tråd igen. For mage til vrøvl har Jeg da ikke hørt siden Jeg blev født (1956) Jeg læser jo mellem linierne at I "hellige" der mener at farten dræber --- at hvis vi alle overholder de fartbegrænsningere som vores STUPIDE politekere har vedtaget så er der ingen der bliver dræbt !!!

Bronco skrev:Kort sagt det er ikke farten der dræber det er stupide bilister.............

Bronco skrev:Jamen jamen godt ord igen med de politikere, men Jeg synes nu godt at de kunne sætte lidt flere penge af til skolerne og ældreplejen.
Hr. Ulrik Friis jamen den med at køre efter forholdene -- er det ikke (lidt omskrevet) den første læresætning i teoribogen når man tager kørekort, det var det ihvertfald for en menneskealder siden da Jeg erhvervede mig kortet og det tog Jeg så til mig og har så kørt "efter forholdene" siden. Det bevirker jo så at Jeg nogen gange kører langsommere !! end politikerne har bestemt og andre gange kører Jeg 2/3 gange så hurtigt.
Altså. Hold nu op med de teorier og sammenhænge, det forstår Jeg da så ganske klart men. Du siger at den utætte pakning er ligegyldig !!! så siger min jyske fornuft mig : Hvis den pakning havde holdt tæt !! så var der ikke sket nogen ulykke ....
Mvh. Niels

Esben skrev:Er helt enig i at farten har stor betydning for om en ulykke sker, samt konsekvensen af dem, men når jeg triller på vejene synes jeg de fleste farlige situationer opstår når billister ikke er koncentrerede, og det er nok der den nemmeste forbedring i trafiksikkerheden kan findes.
Esben skrev:[provomode]
Det ville måske få folk til at tænke sig lidt bedre om og få dem til at koncentrere sig noget mere når de kører bil, hvis alle de airbags der efterhånden er proppet ind i de moderne biler blev udskiftet med sylespidse spir. Sådan et spir monteret lige midt i rattet, med spidsen pegende op mod brystet kunne nok få nogle til at flytte fokus væk fra mobiltelefon og makeupspejl.
[/provomode]
Esben

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster