nib skrev:Tandremsskift hos Volvo i Danmark med vandpumpe, remstrammer og polyrem koster ca.
arbejdsløn 2000 + moms
dele 2800 + moms
Mvh Niels
Hej igen
Det eneste jeg forsøgte at sige, var at den samlede pris hos "Volvo" afhænger af hvilket autoriseret værksted man kører til.
Jeg indhentede to tilbud på 130.000 km service pr. e-mail. Begge tilbagesvar var identiske og derfor vil jeg mene at priserne umiddelbart kan sammenlignes.
Det samme er gældende for prisen på tandremsskift. Det var begge steder incl remstrammerhjul og vandpumpe. Den store prisforskel må ligge i arbejdslønnen. Vestergaards timepriser er hysterisk høje.
Jeg havde faktisk Vestergaard til at kigge på bilen først. De fandt aldrig ud af at det var vandpumpen det var galt med, men skiftede remstrammerhjulet til kileremmen til generatoren. Det kostede 2900,- for hjul og arbejdsløn! Da det så ikke fjernede mislyden fik jeg i øvrigt alle penge igen og fandt et andet værksted der magtede opgaven....
Lad os nu bevare den gode tone i dette forum og lade være med at rakke hinandens svar ned. Jeg kan godt finde ud af om priserne er incl moms og arbejdsløn osv. Det er helt i orden at være kritisk, men man må jo stole på hvad folk fortæller og regne med at de er selvstændigt tænkende mennesker selvom man ikke er uddannet mekaniker.
med venlig hilsen Lars