hejsan
jeg har en V70 2004 140HK.
Jeg syntes ikke den er voldsomt svag i motoren (har også en 2.4t 200HK S80)
Der er et fint bundtræk, fra lave omdrejninger, så man kommer godt fra start, også med læs på.
Den kører ganske langt på literen (14-15km/L) hvis man kører økonomisk(og jeg er ikke specielt god til at køre økonomisk).
Min har jo så et facelift (2004 model), som vist kom medio 2003 ,måske har din også dette facelift? (krom ringe omkring speedometer etc)
Det er jo generelt en god idé at tage en som har fået rettet nogle fejl, men på en 2003er er der jo også stadigvæk rettet nogle ting, selvom den ikke har facelift'et (feks har din 2003er ihvertfald ikke det dårlige italienske gasspjæld

Jeg har selv kun haft få "problemer":
1. håndbremse-belægningen, som faldt af under kørsel og blokerede det ene baghjul(almindeligt V70 problem), men hvis de er skiftet (til ikke-volvo bakker) så er den i orden (det er billigt).
2. gummi-indlæg ved forfjedre (fjederbens leje). almindeligt problem, det er heller ikke dyrt.
3. sprinkler-pumpen(til sprinklervæske på for- og bag-rude), den blev defekt ved ca 200.000km, nem at skifte, koster 500,-
4. bagrude visker motor. Går i stå midt på bagruden, skal smøres i akselen (nemt at ordne)
5. motor til central-lås på benzin-klappen, så klappen ikke låser(eller ikke låser op) sammen med resten af bilen (nem at ordne selv, koster dog ca 1000,- mener jeg)
6. forlygte-visker er defekt i venstre side,armen kan ikke viske på forlygten (det gider jeg ikke fikse

7. kaliber som hang (fik varmt baghjul) en ny kaliber til 1200,- (fra mekonomen) løste problemet.
Det lyder måske skræmmende, men det er jo små ubetydelige ting, og min har nu gået 280.000 km

Mht ting som man skal kigge efter...hmmm...ikke noget specielt ved denne bil (i forhold til andre biler), de ting jeg nævner ovenfor.
Som ved alle biler:
at aircondition virker (primært at det kan køle og at blæseren kan blæse med høj hastighed).
Åbn hjelmen,lyt til motoren i tomgang, lyt til udstødningen (den kan have en dårlig potte efter 7 år, men volvo har generelt fin udstødning).
brems hårdt et par gange (fra ca. 80 km/t), vibrationer? trækker skævt? (sandsynligvis ikke)
virker alle knapperne; elruder, cruise-control osv (volvo har generelt fin elektronik))