har idag en 940 fra 97 med en b230fk
overvejer nu at ligge en d240tic altså den 6cyl diesel i
hva er jeres mening om det?
jeg har aldrig prøvet motoren
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

lassetn skrev:der burde da ingen afgift regulering være efter som vi er inden for de 20% af effekt loven

Kenneth Poulsen skrev:Man skal ikke betale afgift for at lægge en diesel i en benziner, hvis effekten ikke kommer over 20%, der skal bilen bare til syn og derefter omregistreres.
MEN
Hvis man lægger en TURBOdiesel motor i, så SKAL der betales afgift, da man ALTID betragter en motor med turbo som en 20% forøgelse, UANSET hvor mange heste den har i forhold til originalmotoren.
Man skal også være opmærksom på at hvis man skifter BÅDE motor og gearkasse til en anden type, så kan SKAT forlange en ny afgift, da de så mener at bilen har skiftet identitet.
Og husk at synsvirksomhederne har anmeldningspligt overfor SKAT.
Og fordi det synet, er det ikke ensbetydende med at det et lovligt.
Læs meget mere her http://www.fstyr.dk

Kenneth Poulsen skrev:Jeg har selv praktiseret et par gange, dog i et andet bilmærke og der var det ikke på tale fra SKAT med nogen afgift.
Så det nemmeste må være at kontakte det nærmeste Skat motorkontor og høre hvad de siger.

Kenneth Poulsen skrev:Jeg har selv praktiseret et par gange, dog i et andet bilmærke og der var det ikke på tale fra SKAT med nogen afgift.
Så det nemmeste må være at kontakte det nærmeste Skat motorkontor og høre hvad de siger.

Hr. SmåSur skrev:Kenneth Poulsen skrev:Jeg har selv praktiseret et par gange, dog i et andet bilmærke og der var det ikke på tale fra SKAT med nogen afgift.
Hej,
Kan du oplyse en hel del mere fra dine erfaringer? - som f.eks. om du meddelte det nogen steder, at du havde foretaget denne ombygning etc.?
Kan du evt. forklare, hvorfor der IKKE skulle afgiftberegnes påny, når nu du ændrede det registrerede køretøjs fremdriftsmiddel fra benzin til diesel?
Det er muligt, at din erfaring har været med biler, hvor ændringen ikke har afstedkommet afgiftsregulering - men der skal i hvert fald ske en registreringsændring - herunder ny vejning mv.

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst