850 Hella forlygte/original 850 Hella forlygte

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

850 Hella forlygte/original 850 Hella forlygte

Indlægaf Sander » man feb 14, 2011 9:33 am

Jeg skíftede fornyeligt begge forlygtepærer og stor var min undring. Min bil har på et tidspunkt fået skiftet venstre forlygte med en Hella uden volvo logo, så jeg kører med en original Volvo hella i højre og en Hella i venstre. Bortset fra at den originale er aldersbetinget mattere end den anden, troede jeg ikke at der ville være forskel generelt. Men da jeg havde skiftet H1 i højreside 1.2.3. så hed det da lige 12345678910 i venstre side. Der var simpelthen ikke den samme indhak til op og ned tappen på pæren og dermed ingen hold på pæren. Så hver gang låsefjederen kom op og pressede på pæren, ja så tiltede pæren. Træls træls.

Jeg har i årenes løb, gennem læretid og arbejde inden for autobranchen, høret om rettigheder aftaler mv mellem fabrikker og deres leverandører. Det kunne fx. være en aftale om 2 års mønsterbeskyttelse inden Hella også må sælge en lygte videre til grosisterne. Og mødt en masse fordomme og fortællinger om originale og uroiginale dele. Fx. En som på skolen sagde at han havde fået at vide at der var mere jern i ikke originale bremseklodser blev mødt med en hovedrysten og modargumentet fra underviseren "en underleverandør er under pres af bilfabrikkerne som jo helst vil havde delene så billige som muligt, tror du så at de laver en ny blanding med noget som er ringere endnu, til andre interesserede. " jow jow.

Jeg kan i hvertfald konkludere at en Hella forlygte til en Volvo ikke nødvendigvis er magen til en Volvo Hella forlygte.
Hilsen Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Tilbage til Diverse