Hejsa i volvonørder, Ja som i jo nok har opdaget så har Jeg jo en tjans med at hente Volvoer hjem til DK fra Europa. Dvs. at Jeg lige nu er landet med en V70 årg. 2008 TDI 185 HK fra Holland. Først inden vi kommer til den fed køretur så skal man jo lige derned og for mit vedkommende betyder det :: afgang fra: Fredericia kl. 20.08 og ankomst i Holland ca. kl. 10.00 næste formiddag, halløj det er godt nok lang tid at være spærret inde i et tog.. Nå men så henter bilforhandleren mig på banegården og ca. 2 timer senere kører Jeg hjemad -- og nu kommer vi så til den "fede køretur". Med dette mener Jeg en tur hvor hastigheden ligger mellem 140 og 200 km,t når det er muligt. Og på denne tur kørte Jeg faktisk mest mellem 170 og 200 helt til Kolding, Jeg mener så også at Jeg blev blitzet en gang !!.
Nå men nu til gammelt - versus nyt. Det Jeg mener med dette er jo at Jeg selv i det daglige kører i 240 el. Amazone, og så er det altså ret utroligt at opleve alle de ""nye ting"" en V70 kan i forhold til mine egne gamle modeller. F.eks angående rattet, så kan det på de gamle Volvoer tit drille med at få hornkontakten til at virke -- Men på V70eren kan man på rattet både styre:: cruise-control og mobiltelf. og skifte station på radionen + justere lydstyrken !! vildt !!!
Mvh. Niels