volvo 850 t5 automatik problem

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

volvo 850 t5 automatik problem

Indlægaf doniari » tors mar 03, 2011 17:26 pm

Hej har et lille problem efter jeg var i bilvask har jeg haft problemer med min gearkasse den kan ikke finde ud af hvad gear den skal køre og larmer også andre gange ville den slet ikke gå i gear?? jeg har læst fejlkoder på den og de er 114,322,323 er der nogen der har nogen erfaringer med det?
Det skal siges der har aldrig været noget med den og jeg har tjekket olie på den

Der er blevet skiftet giver/kontakt men nu larmer den fra gearkassen samt den ville ikke rigtigt gå i gear alle stik er blevet renset samt nu kan jeg slet ikke udlæse fejlkoder på gearkassen og det er ligesom der ikke er tryk på gearkassen den ville køre ca. 20 meter også ikke mere heller ikke i R jeg har prøvet og læse lidt omkring på nettet der er nogen der skriver måske magnetventil i gearkassen eller pnpswith skal indstilles efter montering af ny men den sidder med 2 bolte og lige umiddelbart så kan den ikke indstilles er der nogen der har nogen erfaringer med dette problem??
:?:
doniari
Ny bruger
Ny bruger

Re: volvo 850 t5 automatik problem

Indlægaf doniari » søn mar 06, 2011 20:20 pm

Er der virkelig ikke nogen der kender til det problem?? :D
doniari
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Volvo4life » søn mar 06, 2011 23:34 pm

doniari skrev:Der er blevet skiftet giver/kontakt men nu larmer den fra gearkassen samt den ville ikke rigtigt gå i gear alle stik er blevet renset samt nu kan jeg slet ikke udlæse fejlkoder på gearkassen...

Hvis du ikke kan udlæse fejlkoder på gearkassen har du et elektrisk problem. Får du absolut intet ud af at snakke med den? Hvis alle stik osv er ok er TCMen muligvis død. Du skal jo altid kunne få 1-1-1.

Hvis alt elektronikken er helt død kan den ikke engang skifte til limp-home mode og så tvivler jeg på at den overhoved kan køre.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf doniari » tirs mar 08, 2011 13:44 pm

Jeg kan godt udlæse 1 1 1 nu.
doniari
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Volvo4life » tirs mar 08, 2011 23:13 pm

Der er en anden tråd med et tilsvarende problem. Såfremt der ikke er nogen elektriske fejl og den laver lyder er det nok en ny gearkasse du skal kigge efter.
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf treb » søn mar 13, 2011 3:52 am

Min første Volvo, men har et lille problem, håber jeg.... for bilen køre ellers fantastisk:-)... men nu har jeg oplevet at den begynder at blinke i pilen. når jeg har kørt på motorvejen et stykke tid, lige som om det først komer når den bliver rigtig varm, og går ud igen når den har stået et stykke tid, den køre ellers upåklarligt. Skal da lige siges det er en Volvo 850 T5 str.car..... Håber der er nogen der kan hjælpe....
treb
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Volvo4life » søn mar 13, 2011 20:48 pm

treb skrev:Min første Volvo, men har et lille problem, håber jeg.... for bilen køre ellers fantastisk:-)... men nu har jeg oplevet at den begynder at blinke i pilen. når jeg har kørt på motorvejen et stykke tid, lige som om det først komer når den bliver rigtig varm, og går ud igen når den har stået et stykke tid, den køre ellers upåklarligt. Skal da lige siges det er en Volvo 850 T5 str.car..... Håber der er nogen der kan hjælpe....
Opret gerne din egen tråd om problemet. Pilen der blinker betyder der er en fejlkode. Udlæs fejlkoder og se hvad problemer er.
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj