faldt over en gammel 940 TDi lav km stand noget jeg skal holde mig langt væk fra? jeg har gerne ville have en pga de køre forholdsvis langt på literen men ved sku ikke helt om jeg helt tør da det jo er en VW
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Shadows skrev:Som én engang sagde: "Du kan roligt købe B&O fjernsyn, - Der er Phillips indeni"

Hov du glemte den originale D5er. Motoren fandtes også som D20 og havde så kun 5 cylindre. Ellers identisk med den 6-benede D24er.johqui skrev:Den 6 cylindrede VW varevognsmotor har Volvo brugt fra ca. 1983 i 760 TDI - 740 TDI - 960 TDI (kun få) og 940 TDI frem til ca. 1996. Derudover har den siddet i 240 D6 ( - en cyl. mere end D5) fra ca. 1981 uden turbo).

Hvis den er med automatgear synes jeg du skal give den en chance. Personligt kan jeg ikke lide at skulle skifte gear hele tiden, da der ikke er mange omdrejninger at gøre godt med på sådan en fætter. Er det en med M90 kassen hjælpe det jo lidt, men stadigvæk...gmtgmt skrev:min 740 blev totalt skadet her i mandags så er på udkig efter noget nyt at køre i
faldt over en gammel 940 TDi lav km stand noget jeg skal holde mig langt væk fra? jeg har gerne ville have en pga de køre forholdsvis langt på literen men ved sku ikke helt om jeg helt tør da det jo er en VW

Volvo4life skrev:Motoren fandtes også som D20 og havde så kun 5 cylindre.

johqui skrev:Volvo4life skrev:Motoren fandtes også som D20 og havde så kun 5 cylindre.
Det vidste jeg ikke lige. Hvilke modeller sad den motor i?
Johnny

gmtgmt skrev:den er manuel tror det er m46 det er en 92 gået 302tkm den skal køre hverdag kalundborg-holbæk så vis den kan køre mere end 9-10kml er det fint med mig

johqui skrev:gmtgmt skrev:den er manuel tror det er m46 det er en 92 gået 302tkm den skal køre hverdag kalundborg-holbæk så vis den kan køre mere end 9-10kml er det fint med mig
Hvis du kan styre din højre fod, kan en 940 nemt køre 13 km/l på alm. landevej. Min tidligere 740 TDI personvogn (kun 1350 kg og M46) kunne klare 16 km/l ved 90 km/t på speedometeret. Du bliver glad for OD knappen på gearstangen.
Johnny

gmtgmt skrev:johqui skrev:gmtgmt skrev:den er manuel tror det er m46 det er en 92 gået 302tkm den skal køre hverdag kalundborg-holbæk så vis den kan køre mere end 9-10kml er det fint med mig
Hvis du kan styre din højre fod, kan en 940 nemt køre 13 km/l på alm. landevej. Min tidligere 740 TDI personvogn (kun 1350 kg og M46) kunne klare 16 km/l ved 90 km/t på speedometeret. Du bliver glad for OD knappen på gearstangen.
Johnny
min 740 var med overgear så er vant til at køre med overgear,

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 2 gæster