Hej,
Jeg har en V70 2005, D5, med oliefyr/parkeringsvarmer (med timerfunktion). Bilen har kørt 208.000. Det er vist Eberspacher, og vist også standard i dieselversionerne (undtagen timer funktion).
Mit fyr fungerede ikke. Brænderen blev skiftet på værksted - efter forsøg med rensning. Så langt så godt. Herligt med en opvarmet bil igen. Men, efter at have brugt det to morgener meldte info displayet pludselig om lav kølevæskestand. Standse og toppede op. Kontaktede værksted. Jeg skule lige prøve at køre et par dage igen og se om det kom igen. Kunne i øvrigt ikke umiddlbart se at den spildte væske. Efter et par dage var den gal igen. kontaktede værkstedet. Kunne være, at slangerne ikke var tætnet helt på værkstedet ved rep af fyret. Skulle køre fforbi værkstedet så ville de se om de kune lokalisere en fejl. Det kunne de så ikke. Det så helt tæt ud. Jeg fik at vide at det ikke var unormalt ved brug af oliefyret. De havde set det flere gange....
Nu har jeg så kørt en uge uden at bruge parkeringsvarmeren/oliefyret. Ingen problemer med lav kølevæskestand. Så det kunne jo vel tyde på, at fyret på en eller anden måde æder/spilder kølevæske.
Spørgsmål: Kan det være rigtigt? At man skal regne med at toppe op med kølevæske hver anden / tredie dag ved daglig brug af parkeringsvarmer/oliefyr ?? Lyder i mine øre vanvittigt.
Det betyder jo, at når jeg her i julen drager til sverige i måske minus 20 og bruger parkeringavarmer/oliefyr skal jeg huske at medbring betydeligt med kølevæske.........!!!!
Er der nogen der kan bidrage til lidt opklaring....?
Mvh
per