Jo, en V8 er en stor, tung og stærk ting!
Jeg finder mig gentagende gange i den situation; det jeg vil harmonere ikke med det jeg har råd til.
Jeg har fået en 264 fra 1976, med defekt motor (B28E-lort) og er lige blevet betalt den nette sum af 1 stk. CSB 283 motor for at lave rust i en Chevy Silverado.
Nu ligger det sådan at jeg er meget interreseret i at få det motor ud af min bil, helst helt ud af verden. Så nu bliver det sat sammen som en Hot Rod. Vi bruger det vi har, og køber ikke noget før det vi har, er prøvet eller smadret!
Den gearkasse jeg har skal prøves af, og hvis det ryger i luften, har den som sådant været gratis. Jeg har tænkt på automatgear, men syntes ikke det er så godt, og den skal jeg også ud og købe, for nogle flere penge jeg ikke har

Den motor har std. 170/195 DIN/SAE Hk og ca 350 DIN Nm. Men den har måske lidt flere heste pga. af anden knast. Den er anslået til at være lige så kraftig som den org. Corvette 283. Så vi snakker 230hk og 400nm hvis alt spiller som det skal men den har nok noget mindre, men ingen ved det før den er blevet rullet.
Er blevet tilbudt en 4speed fra en camaro, men manden vil havde 10k for den. Og er ikke intra. I auto så længe det kan undgåes
Tak, team dunk, nu kommer der da nogle tal på Norden vi kan regne med! Direkte fra værkstedet!