Problemer for volvosnak

Her vil nyheder og forskellige andre informationer stå opført, heriblandt forummets regelsæt.
Husk at læse reglerne før du opretter et indlæg!

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Problemer for volvosnak

Indlægaf Kristian » tors dec 29, 2011 9:12 am

Vi har fået brev fra et advokatfirma med besked på at vi ikke må have domænenavne hvori volvo indgår, men forsøger at få dem til at forstå at volvosnak ikke er en del af vores forretning, og dermed ikke noget vi tjener på. Jeg vender tilbage nå vi hører fra dem igen.
Venlig Volvo-hilsen
Kristian
Brugeravatar
Kristian
Guru
Guru
 
Indlæg: 255
Tilmeldt: fre jan 27, 2006 22:13 pm
Geografisk sted: Gadbjerg

Re: Problemer for volvosnak

Indlægaf Balder » tors dec 29, 2011 17:27 pm

Helt ærlig tror jeg det er en fake. ellers skulle alle fora med "Volvo" i navn lukkes...
Balder
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1211
Tilmeldt: tirs jan 29, 2008 17:59 pm
Geografisk sted: Hobro

Re: Problemer for volvosnak

Indlægaf nib » tors dec 29, 2011 21:44 pm

Jeg tror desværre du skal adskille det helt fra firmaet inkl. ejerskab før de går med til den.
Alternativt kan du køre sagen via http://www.domaeneklager.dk/ . Kan se den eneste volvosag derinde var spare-parts.dk, som dengang hed volvodele.dk.
nib
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 307
Tilmeldt: fre maj 08, 2009 16:09 pm
Geografisk sted: Værløse

Re: Problemer for volvosnak

Indlægaf Shadows » tors dec 29, 2011 23:53 pm

Er det virksomhedsrelateret vinder Volvo og deres advokater. Måske er der en mikroskopisk chance hvis man får det over i 100% privat regi.

Jeg har også kendskab til en sag hvor Volvo lagde forbud mod en bekendts virksomhed fordi vedkommende solgte uoriginale dørbeklædninger, sædeovertræk mm hvor der var syet eller præget VOLVO bogstaver eller logoet. Man gik til sidst med til et forlig, mod at alle disse produkter blev fjernet fra produktsortimenetet med det samme. De frafaldt til sidst erstatningen som de mente de var berettiget til. Puh, man var nervøs - som de raslede med sablerne.

Men det er vel bare at skifte navn til :

Jegruller.dk - stedet hvor vi snakker om Volvo biler.
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Re: Problemer for volvosnak

Indlægaf Klågem » fre dec 30, 2011 1:15 am

Volvo skal klappe hesten.
Midt i 80erne havde min far et firma, som hentede brugte Volvoer Og Volvodele i tyskland."Mern Volvo Genbrugsdele" hed firmaet. Han fik også en sag på halsen fra Volvo. Men den tabte Volvo.
Grunden til at min far vandt sagen var at det var genbrugsdele han solgte. Altså brugte Volvodele. Og Det var ikke noget Volvo havde på hylderne. Volvo sælger nye dele. Og kunne ikke kræve at deres navn ikke måtte indgå i en genbrugsforretning.
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Problemer for volvosnak

Indlægaf kimmer » fre dec 30, 2011 10:08 am

[quote="Shadows"]Er det virksomhedsrelateret vinder Volvo og deres advokater. Måske er der en mikroskopisk chance hvis man får det over i 100% privat regi.

Jeg har også kendskab til en sag hvor Volvo lagde forbud mod en bekendts virksomhed fordi vedkommende solgte uoriginale dørbeklædninger, sædeovertræk mm hvor der var syet eller præget VOLVO bogstaver eller logoet. Man gik til sidst med til et forlig, mod at alle disse produkter blev fjernet fra produktsortimenetet med det samme. De frafaldt til sidst erstatningen som de mente de var berettiget til. Puh, man var nervøs - som de raslede med sablerne.

Men det er vel bare at skifte navn til :

Jegruller.dk - stedet hvor vi snakker om Volvo biler.[/quote]


Jeg er enig! Nyt navn, op og videre på hesten igen. Desværre ser det ud til at den svenske udgave - jagrullar.se - er snuppet på dansk. Under dandomain.dk er jegruller.dk ikke ledig.
Der må dog findes mange opfindsomme navne som kan videreføre dette fantastiske forum......et lille konkurrenceoplægsforslag til Kristian !!!, gavekort til vinderen for bedste navn :-)
Rent søgeteknisk vil google klare sagerne og et nyt "ikke" volvo navn er derfor ikke så problematisk for nye brugere at blive ledet hen til. Vi andre gamle brugere kommer ikke til at mærke noget.
Kimmer
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 753
Tilmeldt: tirs jul 31, 2007 23:44 pm
Geografisk sted: Næstved

Re: Problemer for volvosnak

Indlægaf Klågem » fre dec 30, 2011 10:27 am

Hvis der skal et nyt navn til.... så skal det da klart være "JAKOB" den første Volvo som rullede ud fra fabrikken den 14 april 1927.
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Problemer for volvosnak

Indlægaf Digi » ons jan 04, 2012 12:22 pm

kan ås bare hedde Vollesnak.dk

og hvis de så mener det stadig er for tæt på volvo, siger vi at Volle på tysk udtales Folle
og betyder fuld af. Fuld af snak.dk Vollesnak :o)
Digi
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs nov 25, 2008 14:41 pm

Re: Problemer for volvosnak

Indlægaf Volvo4life » ons jan 04, 2012 23:52 pm

[quote="Digi"]kan ås bare hedde Vollesnak.dk

og hvis de så mener det stadig er for tæt på volvo, siger vi at Volle på tysk udtales Folle
og betyder fuld af. Fuld af snak.dk Vollesnak :o)[/quote]
Godt forslag (-:
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Re: Problemer for volvosnak

Indlægaf Ulrik Friis » tors jan 05, 2012 11:05 am

[quote="Kristian"]Vi har fået brev fra et advokatfirma med besked på at vi ikke må have domænenavne hvori volvo indgår, men forsøger at få dem til at forstå at volvosnak ikke er en del af vores forretning, og dermed ikke noget vi tjener på. Jeg vender tilbage nå vi hører fra dem igen.[/quote]

Hvad hedder advokatfirmaet? Hvad bruger advokatfirmaet som begrundelse?

Volvosnak er jo ikke en kommerciel størrelse selvom domænenavnet har været "ejet" af Kristian i næsten 10 år. Brugen af forum er udelukkende til privat brug, da jeg ikke har set et eneste forsøg fra Kristians side på at markedsføre sin forretning.

Hvis advokaterne vil have fjernet Volvo fra Volvosnak skal det begrundes omhyggeligt.

Jeg har også et domænenavn med Volvo i. Jeg ser da frem til at modtage en henvendelse fra advokaterne :)

Men slå nu koldt vand i blodet. Hvis advokaterne mener det alvorligt, skal de føre sagen videre til Klagenævnet for domænenavne, hvor de skal indklage volvosnak.dk for brugsretten til domænet. Det koster ikke Kristian noget. Advokaterne skal betale et klagegebyr, som de får tilbage, hvis de får medhold. Klagenævnet tjekker om volvosnak.dk strider mod dansk lovgivning. Klagenævnet vil også bede om en udtalelse fra domæne"ejeren". Hvis det kommer så vidt, så vil jeg gerne hjælpe, da det her er noget jeg beskæftiger mig med til daglig.

Klagenævnet kan beslutte at overdrage, suspendere eller slette domænenavnet. Men jeg tvivler på at Volvo får medhold, hvis initiativet vel at mærke udspringer fra Volvo.
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Problemer for volvosnak

Indlægaf Ulrik Friis » tors jan 05, 2012 11:56 am

Og så lige nogle "borgerlige ord" til de mennesker som iværksætter sådan noget. Det er jo det rene spild af tid. Det kan kun være iværksat for at give arbejde til et advokatfirma. Det kan godt være jeg overser noget, men rent markedsføringsmæssigt kan det da nemt udvikle sig til en katastrofe for Volvo, som vil få alverdens Volvo-fans på nakken. For jeg går ud fra Volvo laver en world-wide kampagne for at beskytte sit varemærke.

Hvis det alene drejer sig om danske hjemmesider og domænenavne, så kan det kun være for at holde en advokatspire i arbejde. Volvos markedsandel i Danmark er ikke særlig stor og en beskyttelse af varemærket med denne aktion forekommer fuldstændig meningsløs. Hvad vil Volvo opnå med dette? En udrensning af navnet? Set fra et markedsføringssynspunkt er det tåbeligt. Mon ikke Volvos markedsføringsafdeling skulle tale et alvorsord med paragrafrytterne?

I dansk lovgivning findes varemærkeloven, som skal overholdes. Og det vil Klagenævnet som nævnt lave en juridisk vurdering af om Volvosnak overholder - samt om Volvosnak.dk overholder god skik for domænenavne. Hvis Volvo vil have udrenset domænenavnet Volvosnak.dk skal de oprette en klagesag, som skal gå på noget varemærkeovertrædelse, og i den sammenhæng tror jeg simpelthen ikke Volvo får medhold, da det vi laver her på forum på ingen måde truer Volvos varemærke. Faktisk tværtimod - så er vores aktiviteter med til at fastholde og styrke Volvo som det kvalitetsmærke, det er. Hvis Volvo vil have fjernet den fordel, så handler de jo imod egne interesser - med hjælp fra advokaterne :)

Jeg tror ikke Volvo får medhold i en klage. Som nævnt - jeg hjælper gerne med til at skrive til Klagenævnet.
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Problemer for volvosnak

Indlægaf Kristian » man jan 09, 2012 9:40 am

Problemet opstod primært fordi vi havde en del andre Volvo-domænenavne registreret, dem har vi nu opgivet, og vores hjemmeside hedder fremover vparts.dk
Til gengæld får vi lov at beholde volvosnak med et par småændringer, da Volvo godt godt kan se det ikke bliver brugt erhvervsmæssigt.
Tak for opbakningen, det er rart at se der er hjælp at få hvis det er nødvendigt.
Venlig Volvo-hilsen
Kristian
Brugeravatar
Kristian
Guru
Guru
 
Indlæg: 255
Tilmeldt: fre jan 27, 2006 22:13 pm
Geografisk sted: Gadbjerg

Re: Problemer for volvosnak

Indlægaf Ulrik Friis » man jan 09, 2012 22:51 pm

Volvosnak med småændringer? Hvilke?
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Problemer for volvosnak

Indlægaf Kristian » tors jan 12, 2012 10:49 am

Vi får et brev om det, men har fået at vide at der ikke må stå Gadbjerg Reservedelslager foroven, da det virker som reklame, og så skal skriften ændres.
Venlig Volvo-hilsen
Kristian
Brugeravatar
Kristian
Guru
Guru
 
Indlæg: 255
Tilmeldt: fre jan 27, 2006 22:13 pm
Geografisk sted: Gadbjerg

Re: Problemer for volvosnak

Indlægaf Kristian » lør jun 23, 2012 12:59 pm

Ja, så har vi endelig fået besked om ændringerne, så nu regner vi med det er i orden.
Venlig Volvo-hilsen
Kristian
Brugeravatar
Kristian
Guru
Guru
 
Indlæg: 255
Tilmeldt: fre jan 27, 2006 22:13 pm
Geografisk sted: Gadbjerg


Tilbage til Generelle oplysninger - Nyheder.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 5 gæster

cron