Kan man bygge servostyring på en Amazon fra 69?

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Kan man bygge servostyring på en Amazon fra 69?

Indlægaf Steenbuck » tors aug 10, 2006 11:12 am

Er der nogen der ved og man kan få servo til en Amazon? Eller om der er servo fra en anden Volvo som kan tilpasses?
Hilsen

Jesper Steenbuck
Mail: jesper_steenbuck@hotmail.com
Steenbuck
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors aug 10, 2006 11:00 am

Re: Kan bygge servosyring på en amazon fra 69?

Indlægaf Gæst » tors aug 10, 2006 20:22 pm

Hej,

jeg har set en servo på en B20 der kom fra en 142. Den sad lige som generatoren, bare på venstre side. Og den skulle flyttes over i en 544. Sa det er sikkert muligt at bygge den ind i en Amazon.

hilsen
BJ
Gæst
 

Indlægaf Duett » lør aug 12, 2006 21:00 pm

Hej steenbuck. Alt kan jo som bekendt laves, men man bør først få undersøgt om det kan tåle et syn, da der er aldrig lavet noget originalt servo kit til amazonen. Mvh Duett
Med venlig hilsen Duett
Duett
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: tors feb 02, 2006 21:42 pm
Geografisk sted: Christiansfeld

Mht. til syn

Indlægaf Steenbuck » lør aug 12, 2006 23:56 pm

Jeg forsøger at finde ud af hvad jeg må gøre. Jeg har en volvo amazon fra ´69. Jeg har købt en rover 3500 V8. Jeg har en ide om enten at sænke taget eller helt lave den til en cabriolet. Jeg ville gerne have skiftet bagtøjet ud med et jaguar bagtøj. Men....hvad med typegodkendelser, afgifter og tilladelser. Er der nogen der har prøvet det eller ved hvor jeg kan finde indformation?
Hilsen

Jesper Steenbuck
Mail: jesper_steenbuck@hotmail.com
Steenbuck
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors aug 10, 2006 11:00 am

Indlægaf Duett » tors aug 17, 2006 21:59 pm

Hej Jesper. Det er noget af en mundfuld på een gang,....men hvorfor ikke. V8 i amazon:set masser af gange,et spørgsmål om afgift. Tagsænkning: Er set synet på danske plader til kolding volvotræf 2005. Cabriolet: Ole Callesen(formand for amazonklubben) har en der er synet og godkendt, og han ligger inde med papirene der godkender den ombygning. Bagtøj: Niels Arne fra Vejen har haft en amazon med V8 og ændret bagtøj som han har fået godkendt. Kort sagt, tag til kolding volvo træf 2006, der kan du møde dem der kan, og se hvad de kan, de vil sikkert gerne hjælpe. Mvh Duett.
Med venlig hilsen Duett
Duett
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: tors feb 02, 2006 21:42 pm
Geografisk sted: Christiansfeld

Tak for vejledningen

Indlægaf Gæst » fre aug 18, 2006 1:07 am

Tak for vejledningen. Jeg forsøger at følge op på det. Foreløbig skal jeg have karossen til sandblæsning hos http://www.jyderup-sandblaeseri.dk/.
Motoren er jeg i gang med at renovere.
Gæst
 

Indlægaf Jeppe » tirs aug 22, 2006 16:15 pm

Hej Jesper (og Bo)


Niels-Arnes V8 havde bagtøj fra en 264 og faktisk også ventilerede skiver foran fra sådan en. Derfor kører den også med 240-fælge.
Med hensyn til V8-motor fik Troels fra Aalborg synet og godkendt en Amazon med Rover V8 sidste år. Så det er stadig muligt.


Mvh

Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 395
Tilmeldt: tors feb 16, 2006 11:54 am
Geografisk sted: Viby J.


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 8 gæster