Da min kæreste har kig på en hest, og vores Peugeot 406 ikke må trække en hestetrailer, er jeg på udkig efter en egnet bil.
Jeg har altid syntes godt om Volvo, og har kigget nærmere på 850-modellen i stationcar (855?).
Prislejet skal være 30-50.000 og så havner km'erne vist på 250-350.000+.
Jeg har læst lidt herinde og fundet frem til at jeg søger en 2.5 T, gerne automatic. Såvidt jeg kan forstå er den mere velegnet til at trække end T5 modellerne, som der dog er en del til salg af.
Hvilke dyre reparationer kan man forvente på en sådan model (i rimelig stand) ved hhv 250k eller 350k km? Turboen er jo en sliddel - hvad koster en udskiftning ca og kan man måske opgradere den når man nu er ved det?
Jeg har også kigget på chiptuning - det skal ikke være en racer, men den skal kunne flytte sig. Såvidt jeg kan forstå er der ikke mange herinde der vil anbefale BSR. Giver det mening at chippe en bil der har kørt hhv 250k eller 350k? Som sagt - den skal ikke presses, men kunne holde til at blive brugt.
Jeg ser frem til at blive Volvo-ejer, da jeg synes de har en god balance mellem "opmærksomhed" og præstation - og 300k km på tælleren ikke skulle være et problem for en Volvo
MvH Lasse Kristensen