Er den 5cyl. benzin motor udgået af programmet.

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Er den 5cyl. benzin motor udgået af programmet.

Indlægaf Claus » tirs apr 17, 2012 19:02 pm

Hej Venner

Jeg sad og kiggede på en ny V70 og opdagede at den 5 cyl motor ikke længere findes i benzin udgaven.
Den er der stadig som diesel. Jeg kan også finde den 6 cyl på benzin.

Er der nogle der ved hvorfor det er sådan :(
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Er den 5cyl. benzin motor udgået af programmet.

Indlægaf gmtgmt » tors apr 19, 2012 19:10 pm

ja den udgik sidste år...

tak Ford for det.

T6eren ved jeg sku heller ikk om jeg vil kalde en volvo motor.

eneste volvo motor der er tilbage er D3 og D5 diesel

http://www.autoguide.com/auto-news/2011 ... gines.html

De nye T5 og T4 motore er Mazda motore
Volvo 960 1990 3.0 598.000km Mørke Grøn Dansk Fra ny
Volvo 940 1993 2.3 71.000km 6 dørs Limousine
Volvo 855 1994 2.3T T5-R 531.000km Cream Yellow Dansk Fra ny
Volvo DICE, Diagnostic Key 89-95 Modeler + Alt i Volvo Special Værktøj i godt værksted
Brugeravatar
gmtgmt
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Claus » fre apr 20, 2012 8:56 am

Hej gmtgmt

Tak for info
Det betyder også at vil man stadig købe en ny volvo så er der kun på diesel, og kun D3 eller D5.
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Indlægaf ivor » fre apr 20, 2012 19:25 pm

Ja det er dybt dybt tragiskt.
Vedhæftede filer
ford_fail.jpg
ford_fail.jpg (31.66 KiB) Vist 9226 gange
ivor
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Overlund Viborg

Indlægaf Volvo4life » fre apr 20, 2012 21:47 pm

De sidste v70ere med 5 ben blev solgt som kampagnebiler. Du kan nok stadig finde en. Ellers er det c70 hvis du skal have 5eren.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf ivor » søn apr 22, 2012 21:13 pm

Den ultimative ydmygelse: Først at blive solgt til kinesere og derefter bruge Mazda motorer.
ivor
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Jeppe » man apr 23, 2012 9:35 am

Volvo4life skrev:De sidste v70ere med 5 ben blev solgt som kampagnebiler. Du kan nok stadig finde en. Ellers er det c70 hvis du skal have 5eren.

Har de ikke også den femcylindret turbo i C30? Men pyt, en rigtig volvo-motor er rød :lol:

--Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Viby J.

Indlægaf jimDK » lør apr 28, 2012 18:09 pm

XC90 ser ud til at være endnu hårdere ramt:

På Volvo's hjemmeside står der : "Uanset om du foretrækker en bil med diesel- eller benzinmotor, har XC90-serien helt sikkert motoren, der passer perfekt til dig og din livsstil."

Der er så kun D3 og D5 at vælge imellem? WTF!
XC90 2017 T8 Inscription(7 pers.) + XC40 2021 P8 AWD. DiCE og SPA diagnose værktøj. http://www.XC90.dk http://www.S80.dk
Brugeravatar
jimDK
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 8830,Hammershøj,ved viborg

Indlægaf Jabba » ons maj 16, 2012 2:11 am

Ja den 5-cylindrede benzinmotor findes stadig i turbo (T5) version i C30 og C70 her i DK. Men det lader til at C30'eren også er på vej ud. Det lader til at hele C30/S40/V50 platformen er i færd med at udgå på alle markeder. Men nu har de jo også nogle år på bagen og V40 er jo netop introduceret.

XC90'eren er jo også efterhånden en meget gammel svend, så de motorer der er tilgængelige er vel baseret på hvad der efterspørges og kan svare sig at allokere/producere og hvad der fysisk passer af de motorer de tilbage. Kan forestille mig at XC90 bliver solgt i meget lille volumen efterhånden da der er stærk konkurrence på SUV siden.

Men det bliver spændende at se hvad der kommer som efterløser til XC90'eren og resten af programmet. Er dog lidt bange for at designet går hen og bliver lidt for moderne og trendy. Men man kan jo håbe de lærer af deres fejl ligesom BMW der gik meget møg igennem for deres Chris Bangle designs.

Mht. den 5-cylindrede motor har jeg selv gode erfaringer med den, både som T5 motor i V70 og for tiden som T5 motor i V50. Den trækker godt og har en special 5 props lyd, så jeg er enig om at det er synd. Men den er desværre alt for gammeldags ift. motorer fra konkurrenterne. Især tyskerne har meget mere brændstofsøkonomiske motorer, endda med højere ydelse samt 6 propper med tryk. Så Volvo bliver nødt til at introducere motorer som kan være med på økonomien. Man kan så bare håbe at der alligevel kommer en 5-cylindret igen til trods for rygterne om at de vil holde sig til 4-cylindrede. Tror at de muligvis lægger lidt kraft i en seks cylindret men sikkert i V6 form - da Amerikanerne stadig ikke helt kan vænne sig til små motorer og USA er jo stadig et kæmpe marked for Volvo. Men trenden går jo stadig stærkt mod effektive motorer - med benzinpris på over 13 kr/literen er det jo også den eneste vej de kan gå.

ivor skrev:Den ultimative ydmygelse: Først at blive solgt til kinesere og derefter bruge Mazda motorer.

Det er meget mere ydmygende at blive i en skrantende virksomhed med dårlig virksomhedskultur. Der er sgu ikke nogen grund til at kimse af Kinesere, Amerikanere, Indere, Danskere eller hvad det nu skulle være - så længe der skydes penge ind og der ikke bliver foretaget ekstreme ændringer. Volvo havde det ikke godt under Ford's ledelse - det ved jeg fra flere folk jeg kender hos Volvo PV i Göteborg. Der var mange der flygtede til Volvo Lastbiler istedet. Den der arrogance med at alt ikke vestligt ikke er godt nok for vestlige mærker er jeg sgu noget træt af. Inderne ejer Jaguar og Land Rover. Malayserne ejer Lotus og Kineserne ejer Volvo. Hvis andre Amerikanere eller Europæere syntes Volvo er interessant så må de jo komme til fadet. Uden kapital reduceres firmaet i omfang eller går konkurs og så kan man selv vælge hvad man foretrækker at der sker. Om ikke så længe er der sikkert også flere danske virksomheder som bliver købt af ikke vestlige firmaer. Vågn op og lugt til kaffen - tingene ændrer sig og kapital taler.
V50 T5 Aut. Summum MY2005
Jabba
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf ivor » ons maj 16, 2012 8:41 am

Hvorfor kører vi Volvo.Netop fordi produktet ikke er "mainsteam" men noget der er anderledes.Biler i den klasse appellerer meget til følelser og jeg tror Volvo vil udvikle sig til noget "badge" engineering. Det kan gå med mindre og billigere brugsbiler men ikke med biler i den såkaldte premium klasse.
Kunne der ikke laves en downsizeing af den 5 cyl eller et system, du nævner selv tyskerne, hvor Audi har udviklet en motor
hvor flere cyl bliver koblet ud når der ikke er behov.
Jeg synes ikke du er berettiget til at tillægge folk for at have arrogante holdninger fordi man er uenig om noget.Kineserne/Indre går netop den lette vej ved at købe sig ind i vestlig teknologi/design fordi de i sociologisk henseende er helt anderledes end europæerne. Det eneste de kan slå den vestlige verden på er deres billige arbejdskraft og ved at de kan skide på miljøet.
For ligesom at blive i din terminologi så har Ford sgu`da ydmyget dem og det må da give en dårlig virksomshedskultur/arbejdsglæde på Volvo hvis man bare skal gå rundt og skrue nogle Ford dele sammen.
Volvos egne motorer har da altid været gode. Da Ford skulle lave en special GT udgave af deres Focus model benyttede man Volvos B5254T5 motor.
ivor
Elitebruger
Elitebruger

Tilbage til Frit emne