Volvo stereo til V70, 97. Hvad passer?

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo stereo til V70, 97. Hvad passer?

Indlægaf kimmer » tors okt 25, 2007 19:36 pm

Så er Spørge Jørgens børn puttet og en kaskade af mere eller mindre gode spørgsmål rammer i dette øjeblik forummets mange dygtige brugere.
Hvilket store Volvo stereoanlæg med radio/CD, vil en v70 fra medio 97 være født med, hvis ikke lige det var nedenstående model (link) uden anlæg?.
Forhandleren vil, uden beregning, finde og installere, og jeg vil bare sikre mig at han finder topmodellen.
Jeg mener at det kan hedde noget med HU.... eller SC.... et eller andet.
Venlig hilsen
Kim
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf Shadows » tors okt 25, 2007 21:16 pm

SC-901 er toppen af volvo-radioer til en S/V70. Den har indbygget 3 stk multiCD. Men den kræver seperat forstærker som ligger under passagersædet.
Så den er nok lidt svær at eftermontere.

HU-radioer er til V70N-serien
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Indlægaf Shadows » tors okt 25, 2007 23:31 pm

Betyder denne fokus på en så lille ting som radio :wink: at du har fundet en bil? Hvad blev det så for en fætter?
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf kimmer » fre okt 26, 2007 7:26 am

Hvis bare du vidste hvor meget jeg kan finde at fokusere på..... Har siddet hele aftenen og grublet, har nemlig i aftes set at bilen ikke har fjernbetjent centrallås samt fartpilot. Forhandleren vil sætte friske vinterdæk på et par gamle 8½ alu, finde og installere radio samt give vognen et stort service (bremser, olie og tandrem) Bilen er importeret i foråret. Km tallet er meget lavt men han har, hos Gerløv-Møller i Næstved, fået km tallet testet/målt, og det skulle passe. Grunden til dettte lille stunt er, at sevicebogen ikke kom med fra Tyskland!
Forhandleren skal udover: Alufælge, CD/radio og undervognsbehandler stort service, nu også tage stilling til om han vil montere fartpilot og lave en fjernbetjening til låsen......
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhan ... 100855.htm

Når prisen er 170000 kr. skal tingene altså være i orden. Jeg tror han går med til det. Jeg vil have noget kredit, når jeg køber en importer uden servicebog. Hvis jeg sælger om et par år, er det mig der står med et forklaringsproblem der koster mig et x-antal kroner.
Venlig hilsen
Kim
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf Shadows » fre okt 26, 2007 8:10 am

Det er meget usædvanligt at en importeret bil fra tyskland ikke har det mest basale ekstraudstyr. Men der kan jo selvfølgelig også være pakker med dit og dat som den første køber vælger til/fra. Der jo trods alt dellæder.
MEN, at en servicebog ikke er med i en bil fra tyskland burde få alle alarmklokker til at bimle og bamle. :shock: :shock: :shock: Jeg ville ikke bare tage forhandleren i DK's ord for gode varer.
Se om det ikke er muligt at få en udskrift fra en tysk volvoforhandler over bilens servicehistorie. Det kan man ihvertfald sagtens for hos tyske VW/audi. Også her i Danmark. Har du denne udskrift, kan man således følge kilometerne årene igennem.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Tilbage til El-system og Instrumenter