Vi har en V70 140 hk. Kører mest bykørsel ca 15 km om dagen, den kan sagtens klare det, men bilen er bygget til at æde nogle motorvejs kilometre hvor den også har den bedst og går længst på kilometeren. Prøvede for sjov skyld at køre økonomi køsel, 120 km rent landevej hver vej med ca 80 km i gennemsnit der fik jeg den til at gå 15km/ltr. Synes jeg er rimeligt godt klaret.
Men regn med 10km/ltr ved ren bykørsel. Men som der bliver skrevet den er lidt klodset at komme rundt med i byen, men en fed bil at køre i.
@ kingo
Tak for dit svar. Jeg har dobbelt tjekket og de skulle være ægte nok.
Men du sætter mit sind i tvivl. Hvorfor er det ikke en udpræget bybil?
Det er faktisk lige det vi skal bruge den til. Vi køre omkring 10-12000 årligt
og det er småture langt de fleste. Kan bilen ikke "lide" det? Kan du uddybe?
Pft Thomas[/quote]
Jeg bor selv på Vesterbro og har nogenlunde det samme køreselsmønster
Det er en super lækker bil - og jeg fortryder på ingen måde at jeg købte den. Min er en almindelig 2,4 170HK så det er ikke helt det samme som din.
En V70 er i sit es ved motorvejskørsel - det er en fantastisk rejsevogn. Ikke dermed sagt at den ikke kan bruges i byen for det kan den godt - men jeg vil tro at køremønstret for de fleste V70'ere er længere ture og dermed også vil have flere KM på tælleren. Det var i den kontekst jeg skrev omkring bykørsel.
Jeg tænkte det var værd at undersøge at den både i Tyskland og DK har kørt få KM. Har den kun kørt det de siger er det jo perfekt.
Mht. bykørsel er det heller ikke den nemmeste bil at parkere med (med fare for at blive hånet...

) og vende diameteren er helt til hest. Benzinøkonomien ligger på min på ca. 9km/l når jeg primært kører små ture. Jeg taler her om "rigtig" bykørsel.
Men som sagt - jeg er selv vild med bilen![/quote]