Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

charlis skrev:kunne godt tyde på at dit gas spjæld er stået af det gør de ofte på dem med eletronisk spjæld. jeg går ud fra du her en s60-v70 når du skriver 2,4

Claus skrev:Hej.
Jeg prøvede et uorginalt ombytter spjæld som holdt i 14 dage. Forhandleren ville gerne give mig pengene tilbage hvis jeg sendte spjældet retur.
Men så ville jeg stå helt uden gasspjæld og et orginalt gaspjæld er også ombytter. pris hos volvo 6200,- hvor det andet kostede 2400,-.
Erfaringen kostede så 8600,- man så virker det også.
Jeg har sagt det før og gør det gerne igen, det er for dyrt at købe for billigt.

jimDK skrev:Du kan prøve at få udlæst fejlkoder med en kodelæser som passer til Volvo'er (PPC, DICE/VIDA, VCT2000)
Så får du lidt mere at vide. Skriv koderne her på forum, allesammen.
Jeg har skiftet på min S80er for ca 2 år siden, havde en del bøvl med det (pga det nye spjæld fra Volvo også var defekt, men 2. gang fik jeg et som virkede),
Af skade bliver man klog, men sjældent rig.
Der er skrevet rigtig meget om det, søg på "Magneti Marelli" og "ETM"
Du skal prøve at rense det, det koster ikke noget, og kan muligvis fjerne problemet (i første omgang) og give 1 års kørsel mere.
Hvor langt har din bil kørt?
Har dit spjæld hvidt klistermærke? eller har det gult klistermærke?
Hvor i landet er du fra? (måske er der en i nærheden, som kan kigge på det)

søren 2,4T skrev:Hej jimdk. Tak for info:) Jeg er ikke klar over hvilken farve klistermærket har. Det står højt på min prioteringslist at prøve at få det afmonteret og renset.
I fejlmeldingen stod der "0x902A - Communication with throttle unit" Jeg ved ikke om det giver et hint om hvad det kan være.
Mvh Søren
Hov,glemte lige, bilen har kørt ca.300000km. Og Jeg kommer fra Hedensted mellem Horsens og Vejle.
jimDK skrev:Du kan prøve at få udlæst fejlkoder med en kodelæser som passer til Volvo'er (PPC, DICE/VIDA, VCT2000)
Så får du lidt mere at vide. Skriv koderne her på forum, allesammen.
Jeg har skiftet på min S80er for ca 2 år siden, havde en del bøvl med det (pga det nye spjæld fra Volvo også var defekt, men 2. gang fik jeg et som virkede),
Af skade bliver man klog, men sjældent rig.
Der er skrevet rigtig meget om det, søg på "Magneti Marelli" og "ETM"
Du skal prøve at rense det, det koster ikke noget, og kan muligvis fjerne problemet (i første omgang) og give 1 års kørsel mere.
Hvor langt har din bil kørt?
Har dit spjæld hvidt klistermærke? eller har det gult klistermærke?
Hvor i landet er du fra? (måske er der en i nærheden, som kan kigge på det)

Kingo skrev:Mht spjæld så check skandix.de - jeg var rundt derinde og kigge på dele til min bil i går og mener jeg så originalt spjældhus til noget under hvad Claus nævner - ved ikke om det er fordi det er dyrere til turbo motor. Det er et forsøg værd hvis det viser sig at det skal skiftes.
Se evt her - der står ikke i din underskrift hvilken årgang osv din vogn er så søg selv på din motor derinde.
http://www.skandix.de/en/suche/?q=Throttle&k=1118

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 9 gæster