Jeg har problemer med min Volvo 850 t5. Problemet lyder sådan:
Når motoren er kold går den utroligt dårligt, lidt som på 4,5 cylindre. Jeg må sidde og holde den lidt på speederen til den er blevet lidt varm før den går nogenlunde, og kan køres i uden den går ud. Når den er varm går den perfekt i motoren, der er kun et sted når speederen trædes ned ved acceleration at den lige som forsvinder og der intet sker, i meget kort tid.
Lamdasonden lyser har aflæst koder 231, den oplyser højt, eller lavt flöde.
Den er meget sort i udstødningen, og bruger meget benzin.
Det jeg har gjort skiftet tændkabler-efterset og skiftet alle dårlige slanger til turbo mm. Der er ny rotor+dæksel på. Jeg har kontrolleret at luftmængdemåleren er den rigtige, men ikke skiftet den. Findes der en tommelfingerregel mht kontrol af luftmængdemåler? kan se man kan måle imellem ben 1 og 4 og den skal vise 1-2 v
Jeg er selv Volvomekaniker uddannet, men har ikke haft dette problem før da jeg arbejde hos dem.
Har hørt at krumtapsudluftningen som sidder foran på blokken kan blive helt blokeret og derved kan den ikke rigtig ånde, det vil medføre til dårlig motorgang og trykket ikke kan udligne.
Jeg mangler dog at skifte rørene på den, prøver det i morgen, men har på fornemmelsen at det ikke er der problemet ligger.
Er sgu lidt ked af den ikke er på vejen pt, med vejret der er på vej og bus er ikke superskægt.
Håber der er en dygtig Volvo mand der kunne gi et råd.
Hilsen Volvo 850.
I garagen Volvo Amazon 1966.
I garagen Opel Kadett Caravan 1979 2,0