Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

volvobrynk skrev:Hej
Klågem, du er og bliver en lyseslukker. Men erfaringer har vist at du ved hvad du taler om!
Jeg kan ikke se hvad der skulle være af problemmer mht. prisen/afgiften.
Jeg ser sådan her på det;
Jeg er udlært mekaniker, og arbejder som svejser. Så jeg kan bygge skroget selv.
Afgiften er på en veteranbil fastsat efter en nøgle, udfra en procentsats af bilens handels værdi ( eller nypris minus 30%, hvis de ikke handles) og så en grøn afgift udfra hvilke miljø klasse den falder i( a-f).
Så afgiften bliver, efter mit skøn, i omegnen af hvad man giver for en 140.
Så er der kun hvis der skal laves en form for test af svejninger, ultralyd/magneto-flux/røngent/penetrant. Men det kan jeg ikke forestille mig der skal, fordi det har ikke været procedure tidligere. Og man kan få den forhåndsgodkendt af ham der inspicere rammer og lign. for f-styr'et. Så det ikke er nogen tvivl om kvaliteten af svejningerne.
Andre bud/råd?

volvobrynk skrev:Jeg ville lave den præcis som den originale, ellers er den ikke det jeg vil have!
Jeg regner med at jeg vil gå efter at få mål og detaljer fra den originale. Jeg ville mene at hvis jeg byggede den som de havde gjort det, så burde det heller ikke være nogen tvivl om det er replika.
Men jeg går bare udfra at det var okay at bygge som "den gang".

Jeg har altid syntes at joker var en sjov bil! jeg kan godt lide speciale biler, så er det endnu sjovere med speciale biler bygget på volvo dele.![]()
Men det er ikke noget man høre så meget om.
Er det brugt andet fra volvo end drivlinie og spedometer?
Ved man hvor alle syv er?
Hvordan køre den?
Er der nogen her inde der ejer én?

Ingemann - du og jeg ser nok det sammeJeg ønsker at vide noget om det man ikke kan se.
![]()
Jeg var bare sikker på at der var nogle herinde der havde styr på det. Men det er åbentbart ikke så mange der kender til de biler, selvom det er volvo det meste, og volvo forhandler for resten

Sander skrev:volvobrynk skrev:Hej
Ingemann - du og jeg ser nok det sammeJeg ønsker at vide noget om det man ikke kan se.
![]()
Jeg var bare sikker på at der var nogle herinde der havde styr på det. Men det er åbentbart ikke så mange der kender til de biler, selvom det er volvo det meste, og volvo forhandler for resten
Claus har da meldt tilbage at han har en forbindelse. Du sætter måske også en stor forventning. 7 biler lavet omk 72 73. Det jo ikke en stor udbredelse og der er jo ikke store tekniske konstruktioner, teknik mv. som gør den spændede. Og set i i lyset af prisen. Den kostede den det samme som en 145
her er lidt mere
http://www.a-c-d.dk/Danske%20vogne/bill ... r_1983.jpg
fra denne side
http://www.a-c-d.dk/Danske%20vogne/danske.htm
Her er en dansk klub hvor et medlem har en JOKER
http://www.dvk-loeve.dk/49634009

volvobrynk skrev:Jeg ved ikke om jeg "sætter for store" forventninger, men der er en mand herinde der har været
med til at bygge dem, der er en her inde der har samlet reklamerne til den.
Endvidere er her minimum 3 mekanikere, som er udlært ved Volvo, der er de første 10 der bor i nærheden af nærum, der er mindste lige så mange der har set sommers museum.
Der er omkring 80% af alle danske T5-R biler er herinde, der er Danmarks nok eneste 243, en Volvo produceret rustvogn, der er flere Volvo fans end noget andet sted på nettet, derfor er det det mest oplagte sted at efterlyse en joker!
Men okay der er ikke en eneste gang jeg har taget fejl

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 9 gæster