Fik vi set KONTANT

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Fik vi set KONTANT

Indlægaf sttn » ons jan 23, 2013 20:56 pm

Hej

Så sider vi "igen" i saksen med en smag i munden af dårlig timning af købe af bil denne gang vores nye( gamle v50 med 1.6D) af sidste aftapning ind den blev udfaste.
Sidst vi købte en 307 HDI. hvad sket der ca 5 md efter der gik ild i skidtet dog ikke vores men holde da op man var da i centrum,bare man skulle med færge frem med papier at den var iorden.

Når men Fordvolvopsa motor har man da hørt om så vi var vel lidt forberedt,da der er en del i Peugeot forum der har været uden for dette Turbo problem når der suger alle de dejlige slager rundt i systemet,så sider der ikke lige en klog mand/ kvinde der arbejder hos Volvo der kan oplyse om der er et andet bundkar på denne 16.D motor som volvo køber hos PSA gruppen,jeg vil imorgen køre forbi en volvo forhandler, høre nærmer eller skifter jeg selv bundkartet, forum Peug var der en der skrev om der lavede disse bundkar navn klokkholm om dette er det rette produkt ved jeg ikke

http://www.klokkerholm.com/

Og FDM de burde gå ind i sagen det er muligt de ikke "ved" hvem de skal start med de kunne starte med Ford Dk. så er der da en mulighede at de ander kunne vågne op.

Hilsen
Steen
sttn
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Re: Fik vi set KONTANT

Indlægaf Henning P » ons jan 23, 2013 21:16 pm

Slå nu koldt vand i blodet :) det har altid været problemer med diesel biler som køre korte ture de soder og stopper til..
Syntes ikke programmet fortalte om de der var med kørte lange / korte ture, de havde købt brugte biler som være dårlige pga korte ture.
Problemerne kommer jo nu mange har købt diesel biler og bruger dem som benzin biler.
Disse motorer sider jo i biler som der er solgt mange af pga prisen på bilen
http://www.bilgalleri.dk/galleri/133123-volvo_v70
544 / 123 / 144 / 244 / 244 Turbo / V70 X 2 / Amazon
Henning P
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København S

Indlægaf sttn » ons jan 23, 2013 21:24 pm

hej

DEt du er ind på er rigtigt korte tur,er ikke godt for en D,men kan jeg spare en Turbo om * antal år ,lige nu er problemet ikke til sted da bilen kun har køre ca 17.000km så håber der er fremtid sikring ude viden om det virker ? eller kan jeg da godt lide motoren er en perle med et problem der kan løses for en billig penge.
sttn
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf jimDK » ons jan 23, 2013 21:31 pm

Fejlkonstruktion af bundkar og for lange olie-skift intervaller, kan der ikke kompenseres for, ved at køre lange ture.
Men det bliver da sikkert endnu værre, hvis man udelukkende kører korte ture.

Det lyder som en god ide at få checket det med bundkarret, så man igen kan sove roligt og glæde sig over bilen :)

Har fundet lidt om problemet/løsningen
http://www.btnturbo.com/bulletins/Btn_b ... _DS089.pdf

Men når din ikke har kørt længere end 17.000, så kan det jo nok ret nemt/billigt tages i opløbet, og aldrig komme så vidt.
XC90 2017 T8 Inscription(7 pers.) + XC40 2021 P8 AWD. DiCE og SPA diagnose værktøj. http://www.XC90.dk http://www.S80.dk
Brugeravatar
jimDK
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 8830,Hammershøj,ved viborg

Indlægaf Henning P » ons jan 23, 2013 21:52 pm

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på om bundkaret er lavet med en fejl.
Men det er helt sikker at olie skift er en sikker medicin til en fejlfri motor, kender ikke km mellem olieskift på disse modeller
Det som der også sker er at sien på olie pumpen lukker stille og roligt til ved dårlig olie ( mange km/ korte ture ) og så er det lige meget hvilken type bundkar man har på
Så er det kun god olie og hyppige olie skift som kan klare problemet
http://www.bilgalleri.dk/galleri/133123-volvo_v70
544 / 123 / 144 / 244 / 244 Turbo / V70 X 2 / Amazon
Henning P
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København S

Indlægaf Kingo » ons jan 23, 2013 21:57 pm

Focus gutterne kender en del til det hvis nogen har interesse : http://www.ford-focus.dk/Forum/e107_plu ... hp?55191.0
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vangede

Indlægaf Bok » ons jan 23, 2013 22:37 pm

Der er 20.000 km mellem hvert service overvejer skift ved hver 10.000. Taler med vores mekaniker når han kommer tilbage fra kursus.
Hvis man skifter til et uoriginalt bundkar står man så ikke dårligere stillet hvis der bliver en tvist med Volvo.
Er ellers glad for bilen køre godt 21,2km/l om sommeren og 20,2 om vinteren. Har pt kørt 85.000 km uden problemer (bortset fra oliefyret pt strejker)
Mvh.Bo

Volvo v50 1,6d s/s
Bok
Bruger
Bruger

Geografisk sted: 3100 Hornbæk

Indlægaf Pede66 » ons jan 23, 2013 22:40 pm

Jov jeg kender godt til den motor, jeg holder en kørende og har lige haft den totalt skilt ad, og den soder også til, selv om den køre langt, 150 km om dagen minimum.
Bundkaret har klart en fejl, da man jo ikke kan få alt olien ud, men ind til videre har vi klaret den med hyppige olieskift.
Jeg har dog lige aftalt med ejeren at vi skifter det næste gang den kommer ind. det koster ca 500,- plus moms hos FTZ.
Nu bliver alt olie jo dårlig, der er bare forskel på hvor hurtigt den ikke har sine egenskaber mere.
Det er så vigtigt at skifte inden man komme til det punkt. Vi satser på at skifte hver 15000 km, det er en lille udgift i forhold til et motor havari.
Den får så samtidig en olie rens hver gang, inden vi tapper den gamle olie af.
Det er så slemt at FTZ har ombytnings motorer på lager til disse biler, til en fornuftig pris.

MVH Pede
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20
Pede66
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Jægerspris

Indlægaf gmtgmt » tors jan 24, 2013 17:13 pm

må sige at vi har rigtig mange af de der 1.6 dieseler og vi har haft 3 der er brændt turboen af og alle 3 var folk der ikk holdte bilen vedlige ordenligt.

Så efter min erfaring så vil jeg ikk bekymre mig. det kræver os du bruger ordenlig olie, skift den jævnligt så skulle der ikk være problemer.

mange af dem hvor motoren går er fordi folk "glemmer" at skulle skifte partikelfilter ved 120.000km og vis man ikk gør så kan du resikere at det blokere og diesel olien bliver præsset ned i bundkaret også er der lige pludsligt 9L olie istedet for 3.9 også brækker den sig os. det er set flere steder.
Volvo 960 1990 3.0 598.000km Mørke Grøn Dansk Fra ny
Volvo 940 1993 2.3 71.000km 6 dørs Limousine
Volvo 855 1994 2.3T T5-R 531.000km Cream Yellow Dansk Fra ny
Volvo DICE, Diagnostic Key 89-95 Modeler + Alt i Volvo Special Værktøj i godt værksted
Brugeravatar
gmtgmt
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf sttn » tors jan 24, 2013 17:42 pm

Hej

Det at bil soder til er som jeg husker det? noget med omdr på motor om den sender det tilbage gennem insugning igen eller Egr ventil lukker så det køre ud i udstødningen med det samme ,da vores 307 havde køret ca 160.000km skulle den renses 5 timer = 5000kr , havde problemer at den røg ganske meget til tider og gik ujævnt tro vi brugte 20.000kr i rep de sidst år på auto/peugeot værksted.

Var forbi volvo idag, de kendt problemet,men som de sagde rigtig olie og service? så virkede det. men et eller andet sted er der noget der gnaver i mit sid at få skiftet det bundkar som en god løsning ? som kone siger vi har ikke den bil i så mange år? når det må tiden vise, synes eller den volvo er ok at køre.

har læst alle link.

hilsen
steen
sttn
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Volvo4life » tors jan 24, 2013 18:13 pm

Det er altid beklageligt med en uheldig motorkonstruktion, men der findes jo altid gode og dårlige.

Hvad med volvo 264 og tidligere 760ere? Og alle dem som havde samme motor?

Og hvad med 960eren? Fejlkonstruktion af format og volvo dækkede INTET.

Har selv kørt med de tidlige GDI motorer. Den værste holdt kun til 3. Olieskift (45.000) før den skulle ud af bilen. Nr.2 holdt til 60.000km.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf hhgrand » tors jan 24, 2013 19:44 pm

Spurgte for 2 år siden Volvo om det her og bad dem fjerne oliesien - de kunne så fortælle at det var gjort fra fabrikken på model 2008 og fremad.... Men det passer så måske heller ikke?

Nå men jeg fik det fortalt fra en jeg kender, han er rullende sælger af bell-ad produkter, han sagde at de havde et produkt til at opløse det her slam... Og man skulle bruge det en gang imellem - så ville man ikke få problemer!

I dag kom der så Mail fra Landberg.dk som ville sælge (sjovt nok) det pågældende servicerens 3 produkt. De skriver så også at en EGR-modifikation kan hjælpe, da den så kokser mindre i og med den ikke recirkulerer så meget gas når det er lavet (ingenting - så vidt jeg forstod da vi lavede det på V70'eren) et ingreb jeg i øvrigt varmt kan anbefale!
V70 2,5 tdi aut. 00 - Alt tænkeligt udstyr... rigtig rejsevogn.
V50 1,6D VIP ( hertz bil ) 08
hhgrand
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: 7470 Karup

Indlægaf sttn » tors jan 24, 2013 20:51 pm

Har selv tænk på Bell-add måske en gang hver 3 md? er der nogle der tilsætter dette her i dette forum.

Det der undre mig ,alle kan lave fejl der kan gå år inde problemet bliver taget alvorligt/opdaget man har lavet en fejl på i det tilfælde Psa/Ford der har udviklet den motoren,der iflg de "andrer" bare skal skifte budkaret
Eller er det bare en hetz mod dem, når FDM var så sikker i deres sag at dette var problemet,så er det mig ganske underligt at de ikke starter en sagen ,som jeg tidliger skrev start med Ford.dk/? de kommer nok ikke lang med Ford globalt? .er det her kun et Dansker problem ? eller er vi bare en flok brokker.
sttn
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Sander » tors jan 24, 2013 21:08 pm

sttn skrev:Har selv tænk på Bell-add måske en gang hver 3 md? er der nogle der tilsætter dette her i dette forum.

Det der undre mig ,alle kan lave fejl der kan gå år inde problemet bliver taget alvorligt/opdaget man har lavet en fejl på i det tilfælde Psa/Ford der har udviklet den motoren,der iflg de "andrer" bare skal skifte budkaret
Eller er det bare en hetz mod dem, når FDM var så sikker i deres sag at dette var problemet,så er det mig ganske underligt at de ikke starter en sagen ,som jeg tidliger skrev start med Ford.dk/? de kommer nok ikke lang med Ford globalt? .er det her kun et Dansker problem ? eller er vi bare en flok brokker.

Det eneste der bliver ud af det er godt tv. Hvis man tænker sig lidt om bliver mange grunde til aldrig at starte en sag. folkene bag motoren vil netop hive GMTog GMT og Henning P citater frem. God Olie. Så vil man pille i hvor mange der har fået god nok olie osv osv..
Hilsen Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Indlægaf hhgrand » tors jan 24, 2013 22:51 pm

Jeg kender en franskmand, de har en C5 med 1,6 hdi... 2 turboer og en EGR på 90,000 km.... tak for kaffe! Diste gang sagde jeg til dem de skulle få skiftet olierøret til turboen... og nu har den da holdt yderligere 90.000 km uden problemer...

Jeg brugte Bell-add servicerens 3 på min V70 TDI for snart 100.000 km siden. Det fungerede fint. (dengang knap 400.000 km) Der sad et tydeligt sort lag på de dele man kunne se ned gennem oliehullet og der var tydeligt slam på topstykket. Da den var færdig med at køre det igennem lød motoren væsentligt anderledes, og den SÅ helt ren ud.

Olien jeg tog ud.... puha... nok det mest mærkværdige olie jeg har hevet ud. Tyndt som vand, fyldt med sorte flager og små sorte korn (sikkert slam fra bundkarret og olierør. og så stank det som om det havde kørt 3-4 serviceintervaller - det lugtede så brændt at man dårligt tør tro det.

Nu skal jeg snart prøve med RWS tec. fra www.weboil.dk. Jeg er spændt på hvad det kan gøre ved bilen!
V70 2,5 tdi aut. 00 - Alt tænkeligt udstyr... rigtig rejsevogn.
V50 1,6D VIP ( hertz bil ) 08
hhgrand
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: 7470 Karup

Næste

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj