Byd på mine ting... dumt?

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Byd på mine ting... dumt?

Indlægaf Schroder » man dec 10, 2007 19:43 pm

Undre mig nogen gange, at folk vælger at spørge køberen hvad de vil give for deres stumper.. Og så når køberen sender sit bud bliver folk mange gange fornærmet.. Men ville det ikke være dumt at byde 30000kr, har for det første ikke set stumperne og for det andet så tænker køberen kun på sin egen lomme.. Hvis sælger har en ide af hvad han vil have for det, og sætter prisen ca., jamen så kan køberen melde ud, at det er ALT for dyrt og give sin egen "max" pris, og så hvis sælger er interesseret, jamen så forhandler de en pris de begge kan gå med til.. Noget mærkeligt den andet måde at "sælge" (meget naivt i mine øjne)...

Eller er det bare mig der er for nærig og gammeldags?? :roll:
Biler jeg ligger inde med:
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Ballerup Kbh

Indlægaf Ingemann » man dec 10, 2007 19:54 pm

Jeg tror det er salgstricks.

Spørger du køberen hvor meget han vil give får det meget hurtigt et indblik i hvor engageret og hvor interesseret han er.
For mange betyder det meget (Specielt når vi snakker biler), at stumperne eller bilen går til den rigtige køber og ikke nødvendigvis til den rigtige pris. I mine øjne hænger de to ting ikke altid sammen!
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Volvo4life » man dec 10, 2007 21:32 pm

Rart at se at "min" salgsform er genstand for debat.

Har givet et svar til "Schroder" som pm.

Til jer andre: Giv et bud - det kan være at du bliver ejer af nogle billige volvo-stumper. Jeg bliver ikke fornærmet over et eventuelt skambud.

Skal nok lade være med at linke til min slagstråd :D
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Ingemann » man dec 10, 2007 23:25 pm

Hehe!

Jeg tror ikke at du er den eneste, der gør sådan. :)
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Schroder » tirs dec 11, 2007 0:03 am

Nej det er da helt forståligt.. Hver sin måde at gøre ting på.. Og det er sælgers ret.. Så ingen sure miner der...

Men har undret mig engang imellem.. For har set det på de mindste stumper.. Og ikke kun hos dig volvo4life, næsten alle herinde gør det på den måde at lade køber byde... Men som alle andre aktioner starter budet et sted, og så er det i mine øjne dumt at byde for meget..

Men kan da godt se hvad du mener ingemann, og det er da i orden, hvis nogle kapsler eller en bagrude har så meget hverdi for sælger, at han skal finde den HELT rigtige køber..

sælgers ret.. Gad bare godt at vide hvad ideen er ved det "salgstrick" er..
Biler jeg ligger inde med:
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Ballerup Kbh

Indlægaf Ulrik Friis » ons dec 19, 2007 22:12 pm

Jamen det er da ikke andet end salgsteknik. Hvis man byder på en vare, hvor sælger reagerer vrantet eller vrissen, så kan man være sikker på man er meget tæt på den rigtige pris.

Sælger kan jo bare lade være med at reagere overhovedet, hvis ikke han vil sælge.

Men vi er jo allesammen vokset op med et købe-gen. Nogle gange kan vi blive helt syge, fordi vi vil købe en bestemt ting, men noget stiller sig i vejen.

Og det er jo sælgers ønskedrøm, at der sidder en derude, som er helt syg for at købe det han udbyder til salg.

Et godt råd til køber er at have is i maven og give sig god tid. Og et godt råd til sælger er at holde fast i den pris man oprindelig har sat.

Og hvad er det så man siger om gode råd? Jo - det eneste man kan gøre med gode råd er at skynde sig at give dem videre, for man kan alligevel ikke selv bruge dem til noget. :)
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Ingemann » ons dec 19, 2007 23:26 pm

Hehe! Det sidste er god humor!
Mvh.