Min første post her, har egentlig tit kigget herinde, men aldrig fået oprettet en bruger, og nu skulle det være!
Jeg havde fået en "fejl i udstødningssystem" lampen, og jeg har så fået en kammerat som arbejder ved et Volvo værksted til at smide en computer på, for at se hvad fejlen var.
Den viste at den org. luftmassemåler fik mellem 0,10-0,20v for lidt, og han fortalte dette godt kunne få lampen til at gå.
Bilen har standard luftfilter.
Nå efter lidt undersøgen fandt jeg priser på dem, og de er da lidt halvpebret til sådan en bil
Tror vi snakkede 3500-4000+ +moms for en original. hvis ikke det var mere...
jeg købte så en uoriginal, og satsede på at det var fint.
Jeg havde så en tur en morgen hvor jeg skulle køre en 160km, efter ca 60-75km kom lampen frem igen, men jeg kørte dog videre da jeg havde kørt med den anden i et par uger alligevel. Men så ved ca de 125-130km punktet holdte jeg i en rundkørsel, og der ville den ikke rigtig tage gassen hvis jeg bare koblede ud lige så stille.
Jeg forsøgte et par gange med at koble ud lige så stille, men det lød som om den bare fuldstændig døde. Den går ikke ud, men den taber pusten fuldstændig.
Da jeg så gav den lidt gas, ca 2.000rpm, og koblede ud forholdsvis hurtig for at spare kobling var der intet, og resten af turen gik fint.
Den fik så også lige en "renblæsning" ned ad rampen til motorvejen som jeg skulle på.
Jeg kørte så i den en kort tur på ca 10km dagen efter, og her prøvede jeg blot at koble ud lige så stille hver gang jeg alligevel skulle holde stille. Og her kørte den også perfekt. Lampen lyser dog stadig.
Jeg regner med at kontakte min kammerat igen, men han har nok først tid onsdag næste uge... :/
Nysgerrigheden ligger dog lidt i, om det evt. er luftmassemåleren igen, eller om den uorginale jeg har købt til bilen simpelthen bare ikke er god nok. Det skal da siges den kostede omkring 1500.
Da vi havde computeren på, var det kun luftmassemåleren der brokkede sig..
Jeg er åben for bud på hvad vi skal prøve. Spørgsmålet er om jeg bare skal slå kold vand i blodet og lige se det på.
Noget i har hørt om før, at man skal lade være med at købe uoriginale luftmassemålere til denne motor? Det er 140hk versionen jeg har.
Tak på forhånd
Mvh. Rene