Jeg har monteret et 13 polet trailerstik i stedet for et 7 polet. Ideen var, at få overført 12 volt til campingvognen (CV) og samtidig undgå at skulle bruge en 7/13 polet adapter. Det 7 polet stik var forbundet via multistikket med originalt Volvo kabelsæt, men der var ikke +12V i stikket, selv om den blå ledning var monteret korrekt. Jeg har så forsøgt det meste af weekenden at få +12V frem til stikket. Men det er sku ikke bare lige - må man sige. Dette på trods af, at jeg har et komplet kabeldiagram over bilen og overordnet diagram fra Hayenes V70 reparationshåndbogen. Jeg er kommet frem til, at der skal isættes mindst 2 sikringer som mangler i den bagerste sikrings/relæbox og at der skal komme strøm direkte fra akkumulatoren via endnu en sikring. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om der mangler 1 eller 2 relæer (og hvilke), for at få i det mindste +12V frem via multistikket.
Så inden jeg kaster mig ud i at købe det originale Volvo 13 polet kabelsæt (med alle gense funktioner indbygget), ville det glæde mig, hvis der er nogen her på Volvosnak.dk, der kan guide mig lidt på vej eller måske ligefrem har en monteringsinstruktion for et 13 polet kabelsæt liggende.
Jeg ser frem il at få en masse sommerhilsner, så jeg kan få strøm til CV'en, inden vi drager på ferie med den om et par uger