740 moderne skrammel !

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: 740 moderne skrammel !

Indlægaf Bronco » lør aug 10, 2013 4:23 am

Ups sorry ved simpelthen ik hvaf. for en maskine det er, mener det er en F, men skal nok finde ud af det. Ang forslag med at gi" nøglen et nyk så pumpen kører 3 sek, det kender jeg godt fra andre bilmærker med sprøjt, her er det tydeligt at høre så snart man sætter tænding på at pumpen kører de nævnte 3 sek. Men dette kan man bestemt ikke høre på min og ej heller 2 andre 700 Jeg lige har checket.
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7080 Børkop

Indlægaf Tom » lør aug 10, 2013 9:57 am

Vores tidligere 940 Classic fra 1996, dvs. indsprøjtning og lavtryksturbo, havde det lige sådan.
Uanset temperatur kørte den nogle omgange inden den startede.
Da ingen af de autoriserede Volvo værksteder i DK eller Sverige hvor vi fik den passet nævnte det som et problem gik vi bare ud fra at sådan skulle det være.
Tom
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Holte

Indlægaf Janus » søn aug 11, 2013 0:58 am

Jeg har også tænkt over det med den lange start tid på elektroniske indsprøjtnings modeller af b230.

Jeg er kommet frem til en teori der kan forklare det.
For at motorerstyringen ved hvornår der skal sprøjtes benzin ind, skal den vide præcis hvor motoren står. Dette fortælles via krumtapsføleren der sidder mellem motor og gearkasse. Føleren får denne Info via udfræsningerne i svinghjulet. Der er her et sted på hjulet hvor der er længere imellem udfræsningerne. Når motoren drejer og sensoren registrere denne lange udfræsning, ved styringen hvor motoren står, og først der kan dysserne aktiveres.
Derfor vil motoren altid skulle dreje noget tid før den starter modsat en karburator motor.
940 2,3 LTT
Janus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf Pede66 » søn aug 11, 2013 9:37 am

Det er helt korrekt, benzinpumpen sætter tryk i det øjeblik du sætter tænding på, og så stopper den.
Den begynder ikke at køre igen før den får signal fra krumtapsgiveren, og det tager lige et par "tørn".
Det er også en sikkerheds feature, hvis man køre galt og får revet en benzinslange over, så ville den stå og pøse benzin ud i store mængder ind til en tog tændingen. Pumpen stopper selv når motoren går ud.

Mvh Pede
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20
Pede66
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Jægerspris

Foregående

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj