Hej Caball
selvom du ikke starter fyret, så starter det af sig selv Så længe bilen er kold.
På vores passer forbrug og måler rimeligt godt. Der er en forskel på ca 0,2 km/l
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Klågem skrev:Hej Caball
selvom du ikke starter fyret, så starter det af sig selv Så længe bilen er kold.
På vores passer forbrug og måler rimeligt godt. Der er en forskel på ca 0,2 km/l

Klågem skrev:Ja. Fyret kører som tilskudsvarmer til bilen er driftvarm

jimDK skrev:min komputer passer også ret godt, der er ikke 10% forskel.
Men fyrets bidrag til fejlvisning, afhænger jo selvfølgelig af hvor lange ture man kører.
Kører man mange små ture, vil der være mange opvarmninger med fyret og derfor større fejlvisning.
Hvis du vil prøve at køre uden fyr, så skal sikringen fjernes eller stikket til pumpen tages af (ved højre baghjul).
11.6km/L Det lyder som som du ikke kører ret langt på literen? Men du skriver også at du kun kører korte ture.
Jeg kører 12-13 km/L i XC90eren (automatgear), og kan køre 16 km/L på en lang landevejstur.
Måske kan slidte/defekte dyser være skyld i fejlvisning? Hvis forbrændingen ikke foregår optimalt?
Men det er sikkert bare de korte ture som gør forskellen. Jeg kører lange ture, mest landevej.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster