af Ulrik Friis » ons jan 15, 2014 14:49 pm
Win7 eller XP Pro er principielt ligegyldigt. VIDA vil køre godt på dem begge, men men men - VIDA er et program der afvikles i en webbrowser, og IE10 havde i den grad problemer med at vise programmet. Om det samme gør sig gældende for IE11 ved jeg ikke. Jeg mener nogle løste det ved at køre VIDA i browserens kompatibilitetsmode.
Jeg har min VIDA til at køre på en ældre bærbar med XP Pro og IE8. Og det funker bare. Og jeg har installeret det på en Win7 som også kørte uproblematisk. Det var på Claus' PC, og jeg kan ikke huske hvilken browser der var på den, men det var før IE10 blev løsladt, for det virkede.
Men har I problemer med at få det til at spille i IE så prøv med Chrome eller Firefox.
VIDA installerer en webserver og en database på din PC, så når du starter VIDA fra genvejen på dit skrivebord starter din browser (som regel Internet Explorer (IE)) som så kalder op til VIDA webserveren. Det foregår på port 80 (http porten) og adressen er "localhost".
Erfaringen er, at Skype evt. kan gå ind og ødelægge dette, så der skal ikke være Skype på din PC eller også skal du slukke helt for Skype.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002