Min kone har en 945T med en 230FT, købt som ny.
Den er passet og plejet efter bogen.
Til daglig kører den 2x30 km konekørsel

, men er fra starten blevet luftet ud på de tyske motorveje på vej på ferie og kører problemløst +200 kmt med alt hvad der hører til en campingferie bag i.
I dag har den kørt lidt over 300 kkm og trænger til at få skiftet diverse lejeskåle.
Den vil sikkert kunne køre 100kkm eller mere uden denne rep., men jeg bryder mig ikke om mislyde fra motoren.
Det er en vidunderlig bil, men køre egenskaberne er naturligvis præget af at designet stammer fra 1975.
Du skal ikke regne med at få en 945/ med 230FT til at køre mere end 10 km/l, og selv det kræver en meget blød speederfod.
Lange stræk på en åben landevej (Frankrig) med 80kmt og forbruget lander på 10km/l.
Det er der den gør sig bedst, - at summe over franske landeveje med 80kmt.
Problemer fra 1998 til idag:
Konens 945 har haft et usædvanligt problem: Servo styringen er blevet skiftet to gange på grund af slidte udgangsbøsninger.
Det på trods af at chaufføren er en tænkende ingeniør der ved at man ikke drejer på rattet mens bilen holder stille

.
Lige nu er der et problem med ABS systemet, - ABS lampen har sit eget liv, den tænder og slukker.
Flere service værksteder har lovet himmelen ned på jorden, men har måtte opgive at finde fejlen.
OBDII i denne version kan KUN læses af Volvo's eget værktøj, og gemmer ikke informationer om tidligere fejl.
Uanset, så elsker min kone sin 945 og den har stortset ikke givet os andre problemer end de der er nævnt ovenfor.
/oakey