uorginale reservedele er noget lort !

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

uorginale reservedele er noget lort !

Indlægaf PBJensen » søn jan 19, 2014 19:44 pm

Min termostat er stået af igen igen, denne gang holdt den 7-8000 km, sidste gang holdt den under 1000 km !
Jeg kan se at min temperaturføler også er utæt, nok derfor bilen bruger en smule vand eller også er det varmelegemet til varmeapparatet, synes den dugger en del.

Disse dele( termostat, temperaturføler og varmelegeme ) er købt hos Spare-parts.dk. Den første termostat fik jeg byttet uden vrøvl, Søren havde aldrig hørt om at de svigtede før, sagde han, men nu er den næste så også stået af. Jeg har skrevet en mail til dem, skal ikke have flere uorginale lortedele derfra, så jeg skrev at jeg ikke vil have en ny, men et svar havde da været på sin plads, det er indtil videre udeblevet !

Så min erfaring er klart at uorginale dele til en Volvo 850 er noget LORT og så ville det klæde Spare-Parts at skrive at de sælger uorginale dele på deres hjemmeside istedet for " spar op til 60 % på orginale volvodele", !!

Nå men så kom jeg af med det :)

Preben

P.S. øvrige dele købt efter og fremover er alle orginale eller tilsvarende kvalitet, betaler hellere lidt mere, så jeg ikke skal lave bil så ofte.
PBJensen
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Re: uorginale reservedele er noget lort !

Indlægaf Pede66 » søn jan 19, 2014 21:20 pm

Det kommer meget an på hvad man køber af uoriginale dele og hvilke mærker man køber.
Jeg har personligt ingen problemet med mærker som Monroe, Sachs, Bosch, osv. Da de i forvejen levere "original" dele til mange producenter.
De meget billige dele som feks. Scantech som Spare-Parts har, går jeg langt uden om.
Det koster at værre nærig :-)
Når det så er sagt kan Spare-Parts jo sagtens sælge original dele til en fornuftig pris, men du skal spørge efter det.

Mvh Pede
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20
Pede66
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Jægerspris

Indlægaf Claus » man jan 20, 2014 4:14 am

Hel Preben
Når din bil smider kølevand så tager det ikke lang tid så bliver den for varm og begynder at koge.
Og en bil som koger vil også slide voldsomt på termostaten.
Så er det lige gyldigt om den er uoriginal eller original.
Det der er sket er at du har fået erfaring :D
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Indlægaf PBJensen » man jan 20, 2014 14:20 pm

Hej Claus

Tak for info, men så slemt er det nu ikke, der er måske forsvundet en halv liter på nogle tusinde kilometer og temperaturen har aldrig været højere end normalt. Jeg kan se at den uorginale temperaturføler jeg købte af Spare-Parts står og siver ganske lidt, der hvor stikket/ledningen går ind i den, så det er ikke pga. forkert montering, kvaliteten er simpelthen for dårlig, hvilket jeg også tænkte over da jeg monterede den, stikket til den er så dårligt, at jeg har været nød til at bruge gaffatape til at holde stikdåsen sammen allerede da den var ny !! Men den virker da endnu, selv om den er utæt, har kørt med den 10 - 15.000 km, en orginal kan vel holde det meste af en bils levetid, tror ikke den forrige havde været skiftet nogen sinde før, så den havde i givet fald kørt 290.000 km. !

Og jo uorginale dele i samme eller bedre kvalitet end de orginale er da også velkomne i min bil, jeg har f.eks. lige købt en helt ny Bosch luftmængdemåler med hus for 1250 kr. leveret, købt på Ebay.de En tilsvarende hos Volvo koster vist nok det 3 dobbelte !!!

Preben
PBJensen
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf VolvoSport » man jan 20, 2014 16:47 pm

Hej

Fordi man køber og får leveret en vare handlet via EBAY, er det slet ikke ensbetydende med originale reservedele, selv om der står BOSCH eller andet kendt varemærke på sagerne.
Der har været indtil flere tilfælde, hvor folk er blevet snydt. F.eks. ved køb af et specielt rat til motorsport af mærket OMP, som inde for motorsportskredse er lige så anderkendt et mærke som BOSCH. Rattet ligner til forveksling. Men kvaliteten af det stål, som rattet er lavet af, er simpelthen så ringe, at rattet kan bukkes sammen, når man står med det i hænderne. Tør næsten ikke tænke på, hvad der kan ske med rattet monteret i bilen i forbindelse med en undvigemanøvre eller lignende.

Jeg køber altid de originale reservedele hos en anderkendt forhandler. Classic Volvo Parts har jeg handlet med i 20 år og 9 ud af 10 gange er han den billigste. Han skaffer også uoriginale reservedele, og der skal man være varsom. Eller i det mindste indforstået med, at delene ikke holder så længe og bør skiftes oftere.

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf 10musse » man jan 20, 2014 20:22 pm

Hejsa

Ingen tvivl om, at der sælges meget pis ude på det store net, men man er jo som kunde heller ikke uden ansvar selv, hvis en "dyr" vare bare er for billig bør ens alarmklokker jo ringe.

EBay har faktisk ret godt styr på de vare der sælges via EBay, da de dels har et "kvalitets system" der b.la. gør, at hvis en vare der købt via dem ikke lever op til beskrivelses mv. så tager EBay så sig af evt. reklamationer fra den utilfredse køber. Udover dette er det jo også tilladt, at man dels sætter sig ind i hvad det er man vil købe, dels læser på sælgers side anmeldelser fra kunder der har købt specifikke vare fra den pågældende sælger.

Vi servicere en del amerikanske militær fly i Europa, og vi handler rigtigt meget på EBay stort set dagligt, med både nye og bruget fly reservedele - og hvis I syntes der er meget plat med dele til biler, ja så skulle I bare vide hvad der handles af "pirat" fly reservedele, utroligt at der er nogen der har nosser nok til, at gøre dette.

Vores råd er, at sæt jer ind i hvad det er I søger og læs samt spørg sælger.

Personligt køber jeg stort set alle dele til mine biler på EBay - det er meget billigere end i Danmark og så er servicen langt bedre/hurtigere end hos tilsvarende Danske/nordiske forhandlere.

God aften og held/lykke.
I garagen;
Volvo 164E TE ´74. 192.000 km.
Volvo 245 DL ´90. 112.000 US miles.
Volvo 855 T5R 444.444 km.
Volvo 855 2.3 T. 431.000 km.
Volvo 965 3.0 ´93. 267.000 km.
WV Phaeton 6.0 V.12 ' 09 63.000 km.
Mercedes E55 AMG Kleemann 367.000 km.
10musse
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord Sjælland.

Indlægaf PeterFrost » tirs jan 21, 2014 0:39 am

PBJensen skrev: Og jo uorginale dele i samme eller bedre kvalitet end de orginale er da også velkomne i min bil, jeg har f.eks. lige købt en helt ny Bosch luftmængdemåler med hus for 1250 kr. leveret, købt på Ebay.de En tilsvarende hos Volvo koster vist nok det 3 dobbelte !!!

Preben

Hej Preben,

Hvilken forhandler benyttede du, hvis du har et direkte link må du meget gerne skrive det, står selv og skal købe LMM til min... Mange tak. :D
Peter F.
Volvo 855R '97 Aut. - "Ordnet" ;)
PeterFrost
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Søborg

Indlægaf PBJensen » tors jan 23, 2014 17:31 pm

Den luftmængdemåler jeg købte på Ebay.de, er købt hos dem her:
Firma Ralf Luecke
AutoteileLuecke@aol.com

Har ingen ide om hvad de ellers har liggende, jeg købte den da den var billig og en Bosch og tjekkede firmaets brugerfeedback.
Den ser også ud til at være ægte nok, såvel emballage som indhold :) Kom med posten efter ca. 1 uge

Der var andre til salg til stort set sammen pris på ebay.de. Jeg har handlet en del på nettet efterhånden, er kun blevet snydt en gang og det kunne jeg faktisk godt have undgået, hvis jeg havde tjekket firmaet og feedback først, det gør jeg altid nu, men mindre der er tale om småting.

Preben

Hurtig søgning på nettet giver mange andre muligheder F.eks.
http://www.maf-shop.com/index.php/cat/c ... 2bf79d5981

Ikke nogen jeg har handlet med, så ingen anbefaling herfra, men se på priserne, så ved i hvad de koster, fås mange steder til samme priser.
PBJensen
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj