Jeg tager på arbejde.
Kone kører Volvo fast i sneen på markvejen.
Nabo kommer i stor traktor og vil galant hjælpe kone fri.
Nabo og kone kan i fællesskab ikke finde trækøjet... (Og overvejer ikke et sekund at kigge i instruktionsbogen...)
Nabo finder en stang under bilen som da sikkert godt kan holde til at trække en bil fri med.
Nabo trækker kone fri og rydder markvejen for sne.
Husbond kommer hjem fra arbejde og kigger nærmere på "Den mærkelige jernstang som nu rager frem foran kofangeren"
Kone smører jo egentlig gode madpakker og nabo er jo egentlig flink nok.
Jeg har ikke nået at være under bilen endnu for at se hvor meget der er galt, men kan dog forudse en ny/anden krængningsstabilisator. (Stangen som går på tværs af bilen)
Jeg går ud fra at Volvo vil have pant i mit eventuelt førstefødte barn og en IPD-stang koster 4000,- eller skal bestilles hjem fra USA.
Så jeg har 2 spørgsmål:
1: Hvis jeg finder en ved en ophugger, er de så alle sammen ens, ligegyldigt hvilken motor/gearkasse der sidder i? (Jeg har selv en V70 ´99 TDI med manuelt gear)
2: Jeg er stadig på arbejde og har ikke nået at læse i min Haynes-bog endnu.
Rammen/forbroen skal vist løsnes, så vidt jeg forstår? Er det noget som er lade-sig-gøreligt med en donkraft og 2 bukke eller skal jeg have den på en lift?
(Jeg har adgang til en fabriks-portalkran, hvis det vil nytte noget at hejse motoren en lille smule op.)
Jeg har ikke nået at køre i bilen selv endnu, men fruen mener ikke at kunne mærke den store forskel. (Derfor skal det selvfølgelig laves alligevel)