Der er ingen tvivl om, at CAN bus opdateringen hos Volvo har forårsaget fejlen. Når man afmonterer en original HU for at bruge en uoriginal, så skal HUen pilles ud af bilens konfiguration. Jeg tror godt man kan få den uoriginale til at spille uden at det er sket, men så er det rent held.
CAN bussen står for kommunikationen mellem rattasterne og radioen og radioen og bilens forstærker, og hvis det har virket med Bluepower har den forbundet sig til CAN bussen. Jeg har læst på de to svenske fora, jagrullar.se og svxc.se om disse problemer. Her er der mange der kører med Bluepower.
Som Michael skriver skal vi vide noget mere om hvordan den er monteret. Kører den igennem bilens forstærker? Kører den direkte på højttalerne? Hvis den kører med linieudgang over i bilens forstærker, kan jeg nemlig godt forestille mig, at CAN opdateringen kan have ødelagt kommunikationen, hvis HU-801 stadigvæk er indkodet i bilens konfig.
Så bed Volvo om i første omgang at "fjerne" HU-801 fra bilens konfiguration. Og så skal du bagefter sikkert resette Bluepower, så den kan indlæse sine kommandoer i bilens konfiguration.