Køb af V70 - råd og vejledning søges

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Køb af V70 - råd og vejledning søges

Indlægaf toftlarsen » tirs feb 18, 2014 15:52 pm

Hej med Jer
Jeg er ny herinde, men da jeg går med tanker om at anskaffe en V70 årg 06 - ?? tænker jeg at finde en venlig sjæl eller to som kan komme med "GO/NO GO" til en sådan svend.
Tænker det skal være en 170 hk måske en T5? (sjovere men den er jo så også lige lidt dyrere at holde igang :D )
Helst Automatgear? (gider ikke rode i olien længere og mener at biler i denne klasse bør have det)
Kan ikke hitte rede i de forskellige udstyrsvarianter!
Er der ide i at skrabe sammen til en model 08?
Er klar over at undervognsbeh. er et must og service ligeså(tandrem).

Så og sige: Alt info har interesse.

Hilsen Per
toftlarsen
Ny bruger
Ny bruger

Re: Køb af V70 - råd og vejledning søges

Indlægaf Cringvig » tirs feb 18, 2014 17:53 pm

Hejsa og velkommen til.

Brug søge funktionen da emnet har været oppe flere gange :)
Ellers er du også velkommen til at sende en PB og så kan vi ringes ved.

Jeg ville holde mig til V70n men har ingen saglig argumenter for det :)

Mvh
Chris
Mvh
Chris
-----------------------------
V70 Drive MY10 BLIS, LDW, DAC og RSE
Cringvig
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Odense C

Indlægaf ivor » ons feb 19, 2014 0:15 am

Hej
Ja helt klart V70N og især efter facelift i 2005. Har en arbejds kollega der synes a V7O N er den flotteste stationcar der er lavet og det kan nan jo kun være enig i :D
Efter 07 bliver den grim og fuld af ford dele og 2014 modellen ligner en passat.
Jeg synes det var mærkeligt at Volvo lod v70n ugå i 07 når S60 fortsatte helt til 2010.
Måske man skulle købe nogle V70n og gemme i en lade så man har nogle pæne biler i årene fremover.
Uha nu er jeg vist kommet uden for emnet.
ivor
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Overlund Viborg

Indlægaf toftlarsen » ons feb 19, 2014 23:34 pm

Tak tak - ja ford var da noget uha og få blandet ind i det!
Jeg har læst diverse indlæg omkring emnet men synes ikke rigtig jeg finder de svar jeg søger!
Udstyrs varianter - er der ikke nogle forskellige "step"(har googlet det) og hvad har tyske modeller som DK modeller ikke har :?:
Faldgruber - der må sgu da være nogen eller hva :)
PS. kunne nok godt finde pænere stationscars men så er pladsen også væk.....Alfa 156 SW RST undskyld :oops:
toftlarsen
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf toftlarsen » ons feb 19, 2014 23:47 pm

Blev ikke lige færdig....
der er model Ocean race, momentum, classic, kinectic og summun og.......
Er det rigtig af 140 Hk har 100% samme maskine som 170... er der ikke en anden knast? og giver en BSR chip 188 hk?

Så nu kan jeg ikke lige huske mere :D

takker.
toftlarsen
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf ivor » tors feb 20, 2014 9:00 am

Hej
140hk motoren hedder B5244s2 og 170hk udgaven hedder B5244s.Så på papiret er det forskellige motorbetegelser men i virkligheden er de ens. Forskellen ligger i softwaren.
Man skifter IKKE chip i styreboksen efter MY99 men flasher boxen via OBD stikket eller monterer boksen i en dockingstation.
Hvis det er en brugt importeret så er de sommetider uden sædevarme.
God fornøjelse med handlen.
Mvh
Michael
ivor
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Ulrik Friis » fre feb 21, 2014 1:15 am

Summum - mest udstyr
Momentum - lidt mindre udstyr
Kinetic - knap så meget udstyr

Classic - blev solgt da modellen var ved at udgå. Sparsomt møbleret.
Ocean Race - specialudstyr - herunder særlig flot maling og fælge

V70 N eller V70 II modellen blev lanceret i 2000 og udgik i 2007. I 2005 fik den en opstramning elektronisk og lidt facelift. Jeg kan ikke huske hvilke motorer hører til hvilke årgange, men de gængse motorer er:

Benzin
2,4 140 hk kan nemt opgraderes til 170-180 hk
2,4 170 hk
2,4 turbo 200 hk
2,5 turbo 220 hk
2,3 T5 turbo med 250-60 hk
2,5 R turbo med 300 hk

Diesel
2,4 140, 163 og 185 hk. Alle med turbo og common rail diesel.

Alle motorer er 5 cylindrede. Der laves også 5 cylindrede benzinmotorer på 2,0 liter, men de er lavet specielt til nogle af de sydeuropæiske markeder. Italien fx.

Der er ingen deciderede svagheder i en V70 fra 06 eller 07, men alt slides og noget slides op. Hvis bilen har kørt mange kilometer vil der være de sædvanlige ting, som går til. Jeg har været nødt til at skifte kondenser, intercooler, kompressor, styrekugler og -stænger, bageste krængningstabilisator, stabilisatorstænger, motorophæng, bærearme begge sider, bremsekalibre for og tandrem - altsammen fordi det har været slidt. Men den har også nu kørt over 300.000 km og det er den samme udstødning der sidder på den som den blev leveret med i 2002. Og den kan sagtens køre 300.000 km til.

Hvis du kan få fat i en tysk importeret bil, vil den sandsynligvis være leveret med alt muligt udstyr. Jeg ved ikke om de bruger samme benævnelser af udstyrsversioner i Tyskland som vi gør i DK, men de tyske biler er som regel "mit alles".

Der er en trend herinde på forum, hvor man ikke kan lide Ford - der er for mange Ford dele i den osv. Den platform som V70 fra 00-07 er bygget på, P2, er den samme som Ford benytter - eller det kan formuleres således: Volvo benytter samme platform som Ford. Det skal du blæse på. En V70 fra 06-07 er en ægte Volvo. Punktum. Og det er en 08er også, selvom platformen hedder noget andet, men den er også fælles med Ford.

Hvis du blot nyder at glide afsted i ro og mag og ikke har travlt ved lyskryds eller på motorvejen, så er de svagere motorer udemærket, men jeg tvivler på at 140 hk modeller kan findes med alt muligt udstyr. Hvis du vil have tempo præget kørsel skal du vælge en turbo motor, enten 2,4T eller 2,5T. 2,5T har et godt kraftoverskud. T5 har rigtig mange kræfter og vil fremad.

Forvent ikke god brændstoføkonomi. Du skal flytte rundt med en bil på 1.700 kg, og det koster.

Undervognsbehandling er ikke nødvendig. Den ruster ikke. Du kan gøre det når den er en 10-11 år og hvis du vil beholde den, men det er ikke nødvendigt. Hvis den er rusten er det fordi den har haft en skade.

En V70 er ikke en billig bil at køre i. Så er det sagt. Men det er ingen biler i denne klasse.

Automatgear mener jeg også er et must for en V70. Men husk at gearkassen skal skylles igennem snarest efter du har købt den. Så skal den nok holde din tid ud.

Held og lykke med biljagten. Du vil ikke fortryde en V70.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf ivor » fre feb 21, 2014 10:49 am

Hej

Det var Volvo der designede P2 platformen med S80 til at begynde med. S80 kom i 1999 så projektet må have være startet før 1999 og da Ford købte Volvo PV i 1999 kan det jo ikke være en Ford platform men Ford der bruger en Volvo platform.Mig bekendt var der ingen Ford dele i V70N/S60 frem til MY05. Derefter begyndte det så småt.
Jeg synes jo ikke ligefrem at historien har vist at Ford biler har været bedre kvalitet end Volvo. Derfor.
Mvh
Michael
ivor
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf toftlarsen » man feb 24, 2014 23:50 pm

Tak Ulrik for det fine indlæg.

Pt ser markedet for turbo-versioner lidt tyndt ud men har tid at vente.....
Men hvis jeg nu skulle "falde" i en alm. suge-model hvad er der så af optimerings muligheder? Ved jo der er de her BSR men er der alternativer til dem?
Tænke at 2,5 L nok bør kunne levere en kende mere end de 170/230NM uden de store ændringer :?:

Per
toftlarsen
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Kingo » tirs feb 25, 2014 10:56 am

Jeg har måske en 2009 2,5T der har gået 177.000km på hånden - privat - serviceret hos Volvo hele levetiden - to ejere.
Sølvbeige hedder farven vist - mener der er fuld læderstue.
Automat - tiptronic.
Send mig evt. en PB om hvor meget du har at snolde for så kan jeg høre ham om han vil sælge til det - jeg tror prisen kan blive rigtig interessant. (Han har lige købt den igennem familie og sælger den til samme pris - jeg har ikke prisen pt.)
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vangede

Indlægaf René V70 » tirs feb 25, 2014 12:59 pm

Jeg ville nok ikke bruge penge på at chippe en 170hk's variant.
De småhypper du henter er nok ikke særligt mærkbare.
2007 Volvo V70 2.4
1994 Mazda MX5 1.8
Brugeravatar
René V70
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Gyzz » ons feb 26, 2014 9:35 am

Hrmm lyder lidt interessant Kingo, men nok også lidt i den dyre ende for mig, men lad os dog høre lidt om varene :D :D :D er på jagt efter noget lignende men kigger umiddelbart efter en V70N med noget turbo.

Mvh
Gyzz
Nu: BMW 530Da 07'
Tidligere: Volvo 850 T-5R sort 95', 745 89', S80 drivE 09'
Gyzz
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Bjæverskov

Indlægaf Ulrik Friis » fre feb 28, 2014 2:39 am

toftlarsen skrev:Tak Ulrik for det fine indlæg.

Pt ser markedet for turbo-versioner lidt tyndt ud men har tid at vente.....
Men hvis jeg nu skulle "falde" i en alm. suge-model hvad er der så af optimerings muligheder? Ved jo der er de her BSR men er der alternativer til dem?
Tænke at 2,5 L nok bør kunne levere en kende mere end de 170/230NM uden de store ændringer :?:

Per

Jeg kan forstå på dig, at du tænker meget på "optimering". Du ønsker at ændre på motorstyringssoftwaren for at få nogle flere hk at gøre godt med. Det kan jeg bestemt ikke fortænke dig i, men det er ikke gratis, hverken at få udført eller bagefter, da de flere kræfter også sluger noget mere brændstof. En 140 hk kan opgraderes til 170 hk ved at installere originalt software fra en 170 hk. Den software bør ikke koste alverden. Men det er så det du kan på den motor. Det er kun turbo motorerne der kan opgraderes så det kan mærkes. Så min anbefaling må være, at du køber en turbo model.

BSR har flere konkurrenter. Herhjemme findes nogle flymekanikere i Fjerritslev, RH Motorsport, som får pæne ord med på vejen. Men i Sverige findes også Autotech i Trollhättan.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf toftlarsen » ons mar 05, 2014 18:54 pm

Ja Ulrik, vil også gerne have en T-version men det er ikke sikkert pengepungen rækker da jeg ikke vil have en som har gået for langt ej heller uden udstyr!
Vi må se - de skriver jo bla. 188 Hk på suge motoren så lidt mere er der da.
Vil lige prøve at google RH motorsport.....
toftlarsen
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf toftlarsen » tirs aug 05, 2014 23:06 pm

HEJ IGEN. jå så er ferien gået på hæld og så ved jeg ikke lige hvad der sker men så genoptages biljagten åbennart også!
Fald over denne på autocom: https://www.autocom.dk/consumer/expbid.do?zz=1&eid=10752850 (eneste V70 2,5 T på "udvidet auktion)
Kan nogen ud fra de sparesomme oplysninger der er sige/se hvilke udstyrsmodel der er tale om og om det er de "rigtige" sæder?

takker på forhånd

Per
toftlarsen
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Diverse