Fugt på gulv i V50

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Fugt på gulv i V50

Indlægaf aarhus-V50 » lør jul 05, 2014 11:49 am

Jeg har for et par måneder siden købt en V50 Drive. Bilen begyndte at lugte lidt surt og vi fandt ud af at gulvet ved højre bagsæde var gennemvådt. Det var efter en periode uden regn. Vi fik gennemtørret gulvet og behandlet det med antiskimmel middel og har kørt uden måtte for at få fugten bedst muligt ud.

Nu har jeg så erfaret at der atter er fugtigt på samme sted. Jeg tænker at der kan være to mulige forklaringer, da der også nu har været tørt vejr, så det næppe er fugt udefra:
1) Den gamle fugt har været mere omfattende end jeg regnede med så det underliggende materiale ikke er tørret ordentligt igennem og så slår igennem nu, hvor måtterne er på igen.
2) Fugten kan måske komme fra luftdyserne under sædet ( det er der fugten er værst)

Er der nogen der har erfaringer med dette? Hvis det er fugt under gulvet, hvordan gennemtørres dette så bedst?

Hvordan fugten fra starten er kommet har jeg ikke en entydig forklaring på. Men der KAN have ligget en vandflaske der var gået læk. Jeg synes blot at den mængde vand ville have været væk for længst efter det jeg har beskrevet ovenfor.

God Sommer til alle
Morten
aarhus-V50
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: lør mar 15, 2014 16:11 pm

Re: Fugt på gulv i V50

Indlægaf Claus » søn jul 06, 2014 2:59 am

Hej Morten
Der er en mulighed for at det kommer fra dit klimaanlæg.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Fugt på gulv i V50

Indlægaf lhb » søn jul 06, 2014 18:37 pm

Tjek denne tråd om vand i kabinen på S40/V50
http://www.volvo-forums.com/index.php?showtopic=38200

Jeg havde et tilsvarende problem med vand i kabinen og kunne ikke få tørret støjdæmpningsmaterialet i bunden mens det var i bilen. Til sidst skar jeg det ud med en hobbykniv og tørrede det på et tørrestativ. Men har skal man være varsom hvis der er kabelføring eller lign på gulvet
Volvo S70 1997 2.3T R 346000 km sort
Brugeravatar
lhb
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: tirs jul 10, 2007 20:45 pm
Geografisk sted: Albertslund

Re: Fugt på gulv i V50

Indlægaf Wasmann » tors jul 31, 2014 20:25 pm

Hej
Vi har samme problem med fugt i bunden af V50 , 2x på en uge.
Ringede til FDM. Som mente at det var afløb fra klima anlægget som sidder bag handskerummet som enten er stoppet eller røget af ,så det tjekker jeg i morgen .
Fortsættelse følger !!!
Wasmann
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors jul 31, 2014 7:56 am

Re: Fugt på gulv i V50

Indlægaf Claus » søn aug 03, 2014 2:46 am

Jeg kiggede lige en af vennernes V50 efter, og man skal ikke sparker for meget oppe hanskerummet, så kan slangen godt falde af.
Håber i får løst problemet så bilen ikke lugter af sur røv.
Måske andre ejere af V50 og de nyere S40 bør se efter at slangen er som den skal være.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Fugt på gulv i V50

Indlægaf Wasmann » tors aug 07, 2014 22:50 pm

Hej igen
Ja så fik vi undersøgt hvad der var i vejen ang.fugt på gulvet ved højre bagsæde .
Og ja det viste sig sjovt nok at det var afløbet der var stoppet og der skal man så skille halvdelen af instrumentbordet ad for at fixe (ifølge mekanikeren ) !!
Wasmann
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors jul 31, 2014 7:56 am

Re: Fugt på gulv i V50

Indlægaf Koldstart » fre aug 08, 2014 14:29 pm

Wasmann skrev:... det viste sig sjovt nok at det var afløbet der var stoppet og der skal man så skille halvdelen af instrumentbordet ad for at fixe (ifølge mekanikeren ) !!


Hvis afløbet er stoppet til, så må noget jo have blokkeret det. Jeg har tidligere oplevet noget lignende på grund af kombinationen Dinitrol og nedfald af "snask" fra træer. Jeg kunne dengang få "hul igennem", ved et stikke et par meter hegnstråd (den kraftige plastbeklædte slags) gennem drænkanalen. Når den kom ud i den anden ende, kunne jeg så klemme en lille stump petroleumsvædet microfiber-klud fast (skal gøres grundigt fast) og trak dernæst rensevisken gennem drænet.

Operationen lykkedes, men patienten døde. Min ventilatormotor havde åbenbart allerede lidt så stor overlast (p.g.a. fugt), at den steg af nogen uger senere :(

Prøv om du kan gøre noget lignende. Det er i hvert fald billigere end at skille instrumentbordet ad. Lad os håbe din blæsermotor ikke har lidt overlast endnu :?
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Fugt på gulv i V50

Indlægaf aarhus-V50 » tors aug 14, 2014 13:55 pm

Kære alle,

Tak for jeres indlæg, som jeg desværre først ser nu :shock:

Efter snak med mange kloge mennesker, sendte jeg bilen til min egen lille mekaniker, som jeg har haft i mange år. Ikke Volvo mand men kreativ og grundig. Han fandt problemet på en time. Det var var en lille plastic studs som er koblingsled mellem slangen fra klimaanlægget og ud gennem bunden af bilen. Den var brækket løs, så vandet løb ind i bilen. Det der forvirrede Volvo, da jeg snakkede med dem, var at tæppet foran burde have været vådt hvis det var klimaanlægget. Det er imidlertid sådan at det lavest punkt på gulvet er ved bagsædet. Og fra den lille splastic studs fra kondensvandet er der en fordybning i gulvkonstruktionen, der netop gør at vandet løber bagud i bilen.
Der VAR vådt foran, men ikke nok til at man kunne mærke det ovenpå tæppet. Løsningen er altså en ny studs, samt at tage alle tæpper ud til tørring med en varmekanon til hjælp.

Endnu en gang tak for jeres indlæg. Jeg håber at I kan bruge disse erfaringer :-)

Morten
aarhus-V50
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: lør mar 15, 2014 16:11 pm


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster

cron