S80 Dobbelt udstødning

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: S80 Dobbelt udstødning

Indlægaf hpkhpktt » lør jul 19, 2014 0:25 am

Du kunne godt trænge til at blive lidt opdateret, inden du kommenterer Volvo biler her på nettet.

http://www.youtube.com/watch?v=HaM4cv5qSas

Jeg orker det næsten ikke.
hpkhpktt
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 40
Tilmeldt: tors jun 02, 2011 17:12 pm

Re: S80 Dobbelt udstødning

Indlægaf MrJet » lør jul 19, 2014 10:38 am

MrJet skrev:Og hvad sker der for det T6 skilt, fonten er da helt forkert, det er da ikke originalt?


MrJet skrev:Ovenstående er ikke kritiskt ment, blot for undren/nysgerrighed :mrgreen:


Prøv at ligge mærke til spørgsmålstegnet ? Det var et spørgsmål, således at jeg kunne blive opdateret med min viden!!!

Jeg orker heller ikke folk der bliver sure fordi de får et spørgsmål....

Men forsat god sommer :mrgreen:

Mvh. Christian
Nuværende bil:
Ingen Volvo pt :(
Dice og Vida2014D - kan hjælpe med at udlæse fejlkoder og nulstille dem i 2800 Lyngby
Tidligere Volvo'er:
'07 S80 D5 aut
'03 V70 2,3 T5 aut
'03 S60 D5
'97 S40 2,0
Brugeravatar
MrJet
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 10:13 am
Geografisk sted: Lyngby

Re: S80 Dobbelt udstødning

Indlægaf ottendahl » lør jul 19, 2014 23:43 pm

hpkhpktt-- Du har en lidt pudsig måde at svarer på, hvis du ikke kan tåle lidt kritik og forskellige meninger uden at svare på en små flabet måde så er det da bedre at holde billederne for dig selv?
Det rager mig hvad andre synes om min bil, så længe jeg er glad for den.. ;) Husk kun at skrive i forumet som du ville svare folk ansigt til ansigt..
I Garagen--
Volvo Amazon 221 Skiffer-blå 1962
Volvo 850 T-5R Man. T-Gul 1995 (154.000Km)
Volvo V70 D5 Aut. Sort 2005 (355.000Km)
Mercedes Vito 122 V6 CDI Aut. 2012 (70.000km)

Tidligere-- 740, 940, 850 10V, 850 T5R
ottendahl
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 398
Tilmeldt: man apr 09, 2012 11:42 am

Re: S80 Dobbelt udstødning

Indlægaf hpkhpktt » søn jul 20, 2014 1:56 am

Jeg har på ingen måde noget i mod saglig kritik, men hvis folk blander sig i noget de ikke ved et klap om..... kunne de
så ikke springe over med at svare engang i mellem.
hpkhpktt
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 40
Tilmeldt: tors jun 02, 2011 17:12 pm

Re: S80 Dobbelt udstødning

Indlægaf PeterFrost » søn jul 20, 2014 14:18 pm

hpkhpktt skrev:Jeg har på ingen måde noget i mod saglig kritik, men hvis folk blander sig i noget de ikke ved et klap om..... kunne de
så ikke springe over med at svare engang i mellem.


Du har da fuldstændig ret, Christian var ikke klar over Volvo har ændret font fra 2014, det kunne du dog, måske, skrive på en lidt mere høflig måde. Men måske din kraftige reaktion er for at fjerne fokus, fra det der egentlig er galt her.

Du skriver selv den havde 200 hk da du gik igang, nu har Volvo aldrig produceret en T6 der kun har 200 hk, der har været en med en for mig ukendt effekt, T6 der var en prototype-serie der lå i det Svenskekongehus krone S90'erne, jeg tror det var omkring de 250 hk. I 1999 kom der den første serieproduceret T6, det var en 2.8 med 272 hk, den lå i S80 1999-2002. Senere kom der en 2.9 med 276 hk og VVT, der lå i S80 og XC90 2003-2006. I 2006 bad Ford, Volvo om at udvikle en kort 6'er, skulle ikke være længere en den 5 benet. Den blev kaldt SI6, Super 6 eller Ford/Volvo Short Inline 6, men benævnt som T6 i Volvo fra 2007, altså da din, en S80 '2' eller Y20 blev introduceret. Den kom som en 3.2 uden turbo med VVT og CPS med 243 hk og en 3.0 med lavtryksturbo og VVT den havde 285 hk. Igen blev den nye motor opdateret i 2011 og brugt i T6 AWD med 304 hk.

Hvis jeg har glemt en T6 med 200 hk som standard, så stik mig det lige så skal jeg selvfølgelig nok bakke din påstand op hvis den er korrekt.

Pudsigt nok, som Christian skriver, så findes S80 Y20 med 200 hk som standard, nemlig som 2.5T. Det er en 2.5 med 5 cyl og lavtryksturbo, den tekniske motorkode på denne er B5254T6, læg mærke til T6 til sidst, dette er en turbo type identifikation, og altså ikke en modelbetængelse som dit T6 emblem viser. Måske det er der du er kommet til at tage fejl ?

Min egen 855R har en 2.3 højtryksturbo og automatgear, derfor har den motorkoden B5234T5, ikke at forveksle med den "almindelige" T5'er, med motorkoden B5234T. En tilsværende altså R, men med manuelgear har motorkoden B5234T4.

Det hele er kun blevet meget mere forvirende, for os der er vant til det gamle, efter volvo i 2010 begyndte at benævne deres modeller nogenlunde i overensstemmelse med deres turbo identifikation. I grove træk er en T5 ikke længere nødvendigvis en turbo med 5 cyl, diesel 5 benet kan godt hedde både D3 og D6 f.eks., osv osv... T er benzinerne og D er dieslerne, tallet er et index for ca hvor i motorprogrammet er.

Og så syntes jeg du skulle tage dit T6 af sammen med dit R emblem, og smide et 2.5T -og R design emblem på, det fås også til kølergrillen. Ser pisse fedt ud i mine øjne, det fanger mere end bare et R, og alle der ved noget om Volvo, ved det er emblem tuning, det griner de fleste bare af. Alt den tid jeg nu har brug på at sidde her og dele min viden med dig, håber jeg viser dig jeg respekterer dig, men accepterer ikke dit valg i emblemer.

I øvrigt så opgiver BSR at de får 258 hk ud af en 2.5T med 200 hk standard, så hvis din er kørt ind hos BSR, kunne du smide et BSR emblem på også, det ved mange efterhånden betyder "don't even try, I'll bite" ;)
Peter F.
Volvo 855R '97 Aut. - "Ordnet" ;)
PeterFrost
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 411
Tilmeldt: tors apr 03, 2008 15:36 pm
Geografisk sted: Søborg

Re: S80 Dobbelt udstødning

Indlægaf P33T » tirs jul 22, 2014 8:41 am

hpkhpktt skrev:
ottendahl skrev:Ser rigtigt godt ud.. Men for guds skyld få pillet det "R" logo af den.. det hører kun hjemme på R biler..


Det kan jeg ikke så godt, for hele bilen er blevet ændret til en R. og er blevet tunet op til 254 PS: Alt indvendigt udstyr er også blevet
monteret med alt tilhørende R.

200 PS:= 254 PS. + 27 %
80-120 km/h 5.9s - 4.8s -19%

Venter i øjeblikket på, at få blå sikkerhedsseler fra USA



Ser godt ud!

Hvor har du fået den tunet? Hvor langt havde den gået da du fik den tunet?

Tunet taler vi bare om "chip" eller?
P33T
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 40
Tilmeldt: søn jul 06, 2014 19:28 pm

Re: S80 Dobbelt udstødning

Indlægaf MrJet » tirs jul 22, 2014 21:38 pm

P33T skrev:Hvor har du fået den tunet? Hvor langt havde den gået da du fik den tunet?

Tunet taler vi bare om "chip" eller?

Jeg ville få den polestar optimeret. Dette gøres på et Volvoværksted. De loader optimeret software i din bil og er 100% godkendt af Volvo. Hvis du havde haft garanti på den, så bibeholder de stadig garantien - det er jo lavet på et volvo værksted. Din model vil komme op på 250hk og brændstof forbruget er det samme (skriver de)
Nuværende bil:
Ingen Volvo pt :(
Dice og Vida2014D - kan hjælpe med at udlæse fejlkoder og nulstille dem i 2800 Lyngby
Tidligere Volvo'er:
'07 S80 D5 aut
'03 V70 2,3 T5 aut
'03 S60 D5
'97 S40 2,0
Brugeravatar
MrJet
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 10:13 am
Geografisk sted: Lyngby

Re: S80 Dobbelt udstødning

Indlægaf P33T » man jul 28, 2014 11:12 am

MrJet skrev:
P33T skrev:Hvor har du fået den tunet? Hvor langt havde den gået da du fik den tunet?

Tunet taler vi bare om "chip" eller?

Jeg ville få den polestar optimeret. Dette gøres på et Volvoværksted. De loader optimeret software i din bil og er 100% godkendt af Volvo. Hvis du havde haft garanti på den, så bibeholder de stadig garantien - det er jo lavet på et volvo værksted. Din model vil komme op på 250hk og brændstof forbruget er det samme (skriver de)


Har lige talt med Volvo Amager omkring Polestar. Det bekymrer mig lidt de ikke får bilen op på rullefelt, justerer gearkasse og andet men blot smider software i og ud igen.

Tror jeg prøver at høre JR-Autoteknik næste uge.
P33T
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 40
Tilmeldt: søn jul 06, 2014 19:28 pm

Re: S80 Dobbelt udstødning

Indlægaf PeterFrost » man jul 28, 2014 12:57 pm

Når bilerne kommer ud fra fabrikken er de heller ikke kørt ind på et rullefelt, det er netop derfor der er så meget at vinde på det.

Det er korrekt, at Polestar er en "standard" chiptuning, og et rullefelt er helt klart at foretrække, men nu er det jo Volvo, de ved hvad de laver, og at man beholder garantien er ikke skidt hvis bilen er sprit ny, for dem hvor det er gældende :)
Peter F.
Volvo 855R '97 Aut. - "Ordnet" ;)
PeterFrost
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 411
Tilmeldt: tors apr 03, 2008 15:36 pm
Geografisk sted: Søborg

Re: S80 Dobbelt udstødning

Indlægaf Peter57 » man jul 28, 2014 16:51 pm

P33T skrev:
MrJet skrev:
P33T skrev:Hvor har du fået den tunet? Hvor langt havde den gået da du fik den tunet?

Tunet taler vi bare om "chip" eller?

Jeg ville få den polestar optimeret. Dette gøres på et Volvoværksted. De loader optimeret software i din bil og er 100% godkendt af Volvo. Hvis du havde haft garanti på den, så bibeholder de stadig garantien - det er jo lavet på et volvo værksted. Din model vil komme op på 250hk og brændstof forbruget er det samme (skriver de)


Har lige talt med Volvo Amager omkring Polestar. Det bekymrer mig lidt de ikke får bilen op på rullefelt, justerer gearkasse og andet men blot smider software i og ud igen.

Tror jeg prøver at høre JR-Autoteknik næste uge.


Peter fra JR-Autoteknik kunne ikke hjælpe mig, da han ikke kan komme ind i software på min S60 2,5T. (2007)
Tror også Volvo ved hvad de laver med Polestar, ligesom Autotech og BSR.
Med Venlig Hilsen.
Peter.
Volvo V70 III 2,5T med Polestar.
Ford Sierra Cosworth 4X4.
Peter57
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 233
Tilmeldt: ons mar 05, 2014 15:43 pm
Geografisk sted: Egedal.

Re: S80 Dobbelt udstødning

Indlægaf P33T » tirs jul 29, 2014 10:06 am

Volvo Polestar gør den skal omsynes og tænker derved det bliver meldt til forsikringen automatis? Altså en dyrere forsikring ?
P33T
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 40
Tilmeldt: søn jul 06, 2014 19:28 pm

Re: S80 Dobbelt udstødning

Indlægaf Peter57 » tirs jul 29, 2014 10:43 am

P33T skrev:Volvo Polestar gør den skal omsynes og tænker derved det bliver meldt til forsikringen automatis? Altså en dyrere forsikring ?


Det ved jeg ikke noget om, men hvorfor skulle forsikring selskabet orienteres, det er vel op til en selv (samvittighed). Hvis præmien skulle stige fordi ex. bilen's hk. er gået fra 210 til 240 med Polestar, er det sikkert ikke alverden.
Med Venlig Hilsen.
Peter.
Volvo V70 III 2,5T med Polestar.
Ford Sierra Cosworth 4X4.
Peter57
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 233
Tilmeldt: ons mar 05, 2014 15:43 pm
Geografisk sted: Egedal.

Re: S80 Dobbelt udstødning

Indlægaf Jeppe » tirs jul 29, 2014 16:20 pm

P33T skrev:Volvo Polestar gør den skal omsynes og tænker derved det bliver meldt til forsikringen automatis? Altså en dyrere forsikring ?


Det er vel ikke forskelligt fra al mulig anden chiptuning?

--Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 395
Tilmeldt: tors feb 16, 2006 11:54 am
Geografisk sted: Viby J.

Re: S80 Dobbelt udstødning

Indlægaf Nielsenand » tirs jul 29, 2014 16:30 pm

Hvis effekten ikke forøges med mere end 20% af hvad den er opgivet til, så skal du ikke til syn. Så vidt jeg forstår reglerne.
Nuværende biler:
Volvo V60 D4 Inscription VBL AUT 2019
Volvo V60 T5 Summum Manuel 2011
Citroën 2cv 0.6 Club 1985
Tidligere biler:
Volvo S60 2.4 140hk Momentum
Nielsenand
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 335
Tilmeldt: man aug 12, 2013 8:42 am
Geografisk sted: Hvidovre

Re: S80 Dobbelt udstødning

Indlægaf gunsmoke » ons jul 30, 2014 13:29 pm

Omkring forsikringen. Benytter selv GF-Forsikring. Forstod på dem, at automatisk får besked ved bilens syn.
En effektforøgelse fra de 210 HK til 240 HK på en 2.5T/aut./2005 blev "takseret" til plus 3 kilo om året på forsikringspræmien :cry:

Har forstået at en Polestar optimeringen af Volvoen ikke blot ændrer motorens effekt men også tilpasser skiftemønsteret på tomatkassen.
Effekten af de +30Hk/40Nm på skiftemønsteret kan sikkert diskuteres, så mon ikke en BSR-løsning er til at leve med.

Så i øvrigt tidligere på sommeren at BSR havde ugens tilbud på steg 1.
gunsmoke
 

ForegåendeNæste

Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 9 gæster