V70 MK. 1 R vs. non-R forkofanger.

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V70 MK. 1 R vs. non-R forkofanger.

Indlægaf AzZKikR » man jul 28, 2014 14:08 pm

Hej alle!

Jeg var så uheldig at påkøre en grævling i forgårs og det gik udover min forkofanger på min V70-R MK. 1, så jeg er på kig efter en brugt forkofanger hos en hugger, men er der forskel på kofangeren på en R kontra en non-R?

Står der evt. et reservedels nummer på den et sted og i så fald, er der een der kender nummeret på den/dem?

Bonus spørgsmål: Er der een der ved hvor jeg kan finde de plastik dele til kofangeren, så jeg kan skjule hullerne fra forlygtevaskerne?

På forhånd tak!
AzZKikR
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: ons jun 23, 2010 16:48 pm

Re: V70 MK. 1 R vs. non-R forkofanger.

Indlægaf Anders_H » man jul 28, 2014 15:49 pm

Yes den er meget dybere/har et dybere gab. Tjek billeder på Google.
Tror bare det er plast propper folk sætter i
'91 Volvo 240 GL B200f (tidl. bil)
'00 Volvo V70 2,4 (tidl. bil)
‘07 Volvo V70 R
Anders_H
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1185
Tilmeldt: fre nov 23, 2012 22:15 pm
Geografisk sted: Århus C

Re: V70 MK. 1 R vs. non-R forkofanger.

Indlægaf AzZKikR » man jul 28, 2014 17:56 pm

Aha, så blev jeg da klogere m.h.s. til forkofanger - trist, da det er langt lettere at finde non-R forkofangere :P

De dimser til viskerne jeg tænker på, sidder bl.a. på denne V70'er: http://www.bilgalleri.dk/galleri/218345-volvo_v70r
AzZKikR
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: ons jun 23, 2010 16:48 pm

Re: V70 MK. 1 R vs. non-R forkofanger.

Indlægaf PeterFrost » man jul 28, 2014 18:44 pm

Peter F.
Volvo 855R '97 Aut. - "Ordnet" ;)
PeterFrost
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 411
Tilmeldt: tors apr 03, 2008 15:36 pm
Geografisk sted: Søborg

Re: V70 MK. 1 R vs. non-R forkofanger.

Indlægaf lillevang » man jul 28, 2014 20:31 pm

Hej.
Hvis ikke der mangler noget på kofangeren vil jeg tro at den kan repareres. Man kan idag næsten bygge sådan en kofanger op fra ingenting og det er for det meste også billigere. men det må jo komme an på en prøve. Hvis du har mulighed for at lægge et par billeder op på foraet kan vi da kigge på dem og måske give et godt råd. Jeg har personligt repareret mange kofangere og plastdele, nogen med større held end andre. Jeg har forøvrigt en kofanger fra en T5-R, som er billigt til salg, den skal også reppes lidt.
Landmaleren på Midtsjælland (Jeg bor på landet) med højt til himlen. Har en 850 T5 R og en 142 rallybil, som (forhåbentlig) snart kommer ud at køre
lillevang
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 120
Tilmeldt: lør jun 07, 2008 20:11 pm
Geografisk sted: midtsjælland

Re: V70 MK. 1 R vs. non-R forkofanger.

Indlægaf AzZKikR » tirs jul 29, 2014 15:08 pm

Tak for linket PeterFrost, dem må jeg hellere få bestilt! :)

Jeg fik lige fat i min mekaniker, som også gik med samme tanker som dig lillevang, så kofangeren ryger af i weekenden og bliver leveret hos en gut i næste uge, som er 100 på at han kan rette det op. Den er trykket ind nederst i venstre hjørne og så er der en lille revne dér, hvor beslaget til tågelygten sidder i bunden af kofangeren.

Hvis projektet slår fejl, så ved jeg da om ikke andet hvor, at jeg kan henvende mig for, at finde en anden forkofanger, så mange til dig også lillevang :)
AzZKikR
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: ons jun 23, 2010 16:48 pm


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster

cron