Reparation af stenslag/ny forrude

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Reparation af stenslag/ny forrude

Indlægaf Rune_B » tirs jul 29, 2014 22:20 pm

Hej med jer

Vi er i øjeblikket på ferie, dejligt :) Og Volvo'en har virkelig været lækker at køre på langtur i (Frankrig/Italien).

Dog var vi uheldige og inden for 50 km fik vi to stenslag et mindre i kanten nederst til venstre og et større i midten nederst.

Det er ikke helt klart for mig om den kan laves, den er ikke løbet endnu, men jeg tror umiddelbart det er for stort.

Derfor vil jeg gerne sende bilen hen et sted hvor de kan tage sig godt af den i så fald ruden skal skiftes. Har jo læst skrækhistorier med hylen, utætheder og rustfølgeskader.

Hvor i Københavnsområdet eller Sjælland bør jeg sende den hen? Hvad er jeres erfaringer?
2006 Volvo S60 2,4 Aut.
Rune_B
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 107
Tilmeldt: tirs jan 15, 2013 20:25 pm
Geografisk sted: København

Re: Reparation af stenslag/ny forrude

Indlægaf Thenoice » tirs jul 29, 2014 23:03 pm

Jeg har haft rigtig gode erfaringer med Husmer i Frederikssund. Der har jeg fået skiftet 5 ruder igennem tiden, godt nok ikke på volvo'en endnu, men har været fint tilfreds :D
V70 ´02 170hk Business line
Tidl:
Opel Vectra 2,2 stc ´01
Opel Vectra 2,0 sedan ´93 + Diverse Opeler ;-)
Thenoice
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: man sep 17, 2012 19:57 pm
Geografisk sted: Jægerspris

Re: Reparation af stenslag/ny forrude

Indlægaf Caball » ons jul 30, 2014 10:34 am

Jeg har lige fået skiftet min forrude af Carglas, de kom og skiftede den på min arbejdsplads, så den var klar til jeg havde fri, nemt og praktisk for mig :D fuldt tilfreds med deres arbejde, det er godt nok i Århus, men mon ikke de gør det hos dig også??
Mvh. Carsten
Billede
Volvo V70 D5 Summum - 185hk -aut. 6 gear - 2007
Tidligere biler:
Volvo V70 - 170hk - 2002
VW Passat variant 1.8T - 2005
VW Passat variant 1.8 - 1998
VW Golf 1.8 - 1995
VW Golf 1.8 - 1990
VW Golf GTI - 1980
Brugeravatar
Caball
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: fre okt 04, 2013 10:28 am
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Reparation af stenslag/ny forrude

Indlægaf Peter57 » ons jul 30, 2014 11:40 am

Mit forsikrings selskab har en aftale med Carglass. De udskiftede min forrude hurtigt og uden nogen efterfølgende problemer.
Med Venlig Hilsen.
Peter.
Volvo V70 III 2,5T med Polestar.
Ford Sierra Cosworth 4X4.
Peter57
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 233
Tilmeldt: ons mar 05, 2014 15:43 pm
Geografisk sted: Egedal.

Re: Reparation af stenslag/ny forrude

Indlægaf Koldstart » ons jul 30, 2014 14:07 pm

Lille skidt erfaring:

For år tilbage skiftede jeg forruden på et glasværksted i Paris, efter forsikringsselskabets anvisning.

Der var 2 problemer med den isatte ny rude :!: :

1)
Den var ikke jævnt konveks. så vinduesviskerne havde svært ved at nå helt i bund om vinteren. Bosch viskerblade kunne klare opgaven men andre kunne ikke.

2)
Den fik ganske mange småridser i løbet af nogen år. Det syntes nærmest som at den var mere modtagelig for ridser end den originale rude. Min danske glasreparatør siger, at det bør være de samme fabrikker som laver ruderne i såvel DK som Frankrig, men indtrykket består.

Min personlige konklusion :arrow: Får du revner i ruden i udlandet, så kør med det til du når hjem til Danmark igen. Skift ALTID til en rude af anerkendt europæisk fabrikat som f.eks.: Pilkington (som jeg kun har hørt godt om) eller St Gobain.

Husk også, at stemplet "Original Volvo part" ikke nødvendigvis = top-kvalitet. For at citere en flittig indlægsskriver på Saab-forum:
Hvis SAAB/GM (læs Volvo) så indgår/indgik en aftale om vindspejle med en halv-inferiør Kinesisk rudefabrikant, er det så "originalt"?
...
Jeg husker ikke fabrikatet, men de ruder som sidder i mine gamle pramme, er Svenskfremstillede. Er der nogen som kender et lorte-Svensk fabrikat? Det er mere sjældent, end et firkløver i en kløvermark.

Tjae.. Det er så Edwins melding, men mine erfaringer siger desværre, at han nok har ret :roll:
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Reparation af stenslag/ny forrude

Indlægaf Rune_B » ons jul 30, 2014 18:03 pm

Tak for jeres svar. Jeg bestiller tid hos Carglas når jeg er hjemme og hører hvilken rude de smider i hvis den skal skiftes.

Kan se det er St Gobain der er i nu, så det vil jo være oplagt at smide en mage til i.
2006 Volvo S60 2,4 Aut.
Rune_B
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 107
Tilmeldt: tirs jan 15, 2013 20:25 pm
Geografisk sted: København

Re: Reparation af stenslag/ny forrude

Indlægaf Caball » ons jul 30, 2014 21:04 pm

Rune_B skrev:Tak for jeres svar. Jeg bestiller tid hos Carglas når jeg er hjemme og hører hvilken rude de smider i hvis den skal skiftes.

Kan se det er St Gobain der er i nu, så det vil jo være oplagt at smide en mage til i.

Det er en Pilkinton, Carglas satte i min, men uanset hvad så vær lige obs på, at rudemanden ikke "flosser" kanterne på A stolpe beklædningen indvendig, hvis du har de bløde "skum" modeller, det har jeg været ude for på en tidligere bil, det så træls ud bagefter :shock:
Skal retfærdigvis sige at de betalte for nye, da jeg gjorde opmærksom på det :D
Tag evt. lige et par billeder med mobilen inden han går igang, så kan der ikke opstå tvivl bagefter.

Dansk Bilglas er jo en del af Saint Gobain, blot Info.

Mvh. Carsten
Billede
Volvo V70 D5 Summum - 185hk -aut. 6 gear - 2007
Tidligere biler:
Volvo V70 - 170hk - 2002
VW Passat variant 1.8T - 2005
VW Passat variant 1.8 - 1998
VW Golf 1.8 - 1995
VW Golf 1.8 - 1990
VW Golf GTI - 1980
Brugeravatar
Caball
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: fre okt 04, 2013 10:28 am
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Reparation af stenslag/ny forrude

Indlægaf gunsmoke » ons jul 30, 2014 22:26 pm

Du skal også være opmærksom hvis der er monteret en regnsensor.
Fra tidligere indlæg har flere medlemmer haft kans med denne efter der er montert en ny frontrude.
gunsmoke
 

Re: Reparation af stenslag/ny forrude

Indlægaf Caball » tors jul 31, 2014 18:15 pm

gunsmoke skrev:Du skal også være opmærksom hvis der er monteret en regnsensor.
Fra tidligere indlæg har flere medlemmer haft kans med denne efter der er montert en ny frontrude.

Det spurgte de til, da jeg bestilte min ved Carglas, gennem Alka, så der var ingen bøvl, heldigvis.
Billede
Volvo V70 D5 Summum - 185hk -aut. 6 gear - 2007
Tidligere biler:
Volvo V70 - 170hk - 2002
VW Passat variant 1.8T - 2005
VW Passat variant 1.8 - 1998
VW Golf 1.8 - 1995
VW Golf 1.8 - 1990
VW Golf GTI - 1980
Brugeravatar
Caball
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: fre okt 04, 2013 10:28 am
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Reparation af stenslag/ny forrude

Indlægaf Ulrik Friis » ons aug 06, 2014 18:12 pm

Bilglas i Gentofte eller Ishøj kan også bruges. Jeg fik udsøgt fin service ved udskiftning af forrude. Da han havde fået den pillet af kunne han se at den forrige udskiftning havde ridset karrosseriet, så det primede og malede han inden han monterede den nye rude. Pris: kr. 4.000
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Reparation af stenslag/ny forrude

Indlægaf Rune_B » tors aug 07, 2014 9:24 am

Jeg kan lige give en update. Vi kom hjem fra ferie i weekenden og havde fået bestilt tid hos Dansk Bilglas, da de havde rigtig rudemærke. Igår var jeg nede med bilen og det var muligt for ham at reparere begge stenslag. Det blev derfor ikke aktuelt med udskiftning i denne omgang, men mange tak for hjælpen, jeg er blevet klogere og ved nu hvordan det skal gøres, hvis forruden skal skiftes :)

Tak for den gode hjælp der altid er at finde her på siden.
2006 Volvo S60 2,4 Aut.
Rune_B
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 107
Tilmeldt: tirs jan 15, 2013 20:25 pm
Geografisk sted: København


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 7 gæster