mojive skrev:Så fik jeg løst problemet med støjen!!!
...
Det viste sig at være lejet i det ene forhjul! ...

Bare fordi jeg nu er blevet nysgerrig: Hvordan fandt i ud af at det var forhjulslejet den var gal med? "Fat hjul rok" eller noget mere eksotisk?
Var forhjulslejet også kilden til den mislyd i ophæng du skulle have undersøgt?
Ved eftertanke giver det i øvrigt god mening at rumlen opstod efter dækskift. Især skift til andet fabrikat. De forskellige dækmønstre har forskellige egenskaber. Nogen har gode (tyste) ligeud-egenskaber, andre er gode til vedhæftning i sving og samtidig prioriterer dækudviklerne bortdræning af vand forskelligt. De forskellige egenskaber og prioriteringer giver formentlig også forskellig tolerance over for slør i styretøjet. Som jeg har kunnet læse mig til, giver gode drænegenskaber enten øget hjulstøj eller ringere retningsstabilitet.
Jeg er sikker på, at andre på dette forum kan fortælle langt mere om dækegenskaber og måske endda specifikt om forskellene på hhv. dine gl. og ny dæk, end sådan en bilblads-/forums-ekspert som mig

Mit egen opskrift når der købes nye dæk er: Find en god mærkevare på
http://www.daekonline.dk/, tjek de praktiske erfaringer på
http://www.tyretest.com/ (husk at tjekke dæk af din egen dimension og helst også monteret på Volvo). Ser både pris og egenskaber fornuftige ud, så spørg en erfaren dækmand i lokalområdet om han vil matche prisen.
Det med den "erfarne dækmand" er ikke uvæsentligt. Jeg har betalt i dyre domme for hurtig-af-og-på-værksteder som konkurrerer på pris. Mit indtryk er, at de sætter en ufaglært til alt det praktiske, og at den faglærte svend, eller mester selv, så udfører stikprøvekontrol og giver råd/anvisning når de bliver spurgt. På den måde kan de holde omkostningerne nede

. Seneste erfaring (som dog ligger nogen år tilbage) var, at man på ScanX havde monteret dæk uden at fjerne vandet inden i dækkene først (dækkene har formentlig ligget ude i regnvejr). Det var til at blive sindsyg af!

Nogen gange kørte bilen perfekt, uanset hvor hurtigt det gik, andre gange vibrerede vognbunden som en massagestol på steroider
Jeg endte med at spørge en gammel dækhaj, og han var slet ikke i tvivl efter jeg havde beskrevet situationen. Han afmonterede, aftørrede og genmonterede dækkene, og genafbalancerede hjulene. Og Heuraka! bilen kørte derefter stabilt, tyst og behageligt !