Rust / Undervognsbehandling V70

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Rust / Undervognsbehandling V70

Indlægaf CayBroendum » man aug 18, 2014 14:47 pm

Hej alle

Kan læse mig frem til at der er delte meninger om hvad man skal bruge og hvad der er bedst på en volvo : Pava - Dinetrol - Tektrol

Det har selvfølgelig også noget at gøre med vognene stand! - I dette tilfælde er det en v70 1999 i meget fin stand som ikke er behandlet før...

Er der nogen der har godt kendskab til emnet / profesionel erfaring? som kan anbefale et sted. Skal man sige ok til at få boret huller i bilen??

(på sjælland)

mvh

CB
CayBroendum
 

Re: Rust / Undervognsbehandling V70

Indlægaf Anders_H » man aug 18, 2014 22:33 pm

Det er vist religion og undervognsbehandlingen er ikke bedre end ham, det har udført den.

Jeg har lige fået pava. Det har bilen fået før mig, men eg aner ikke hvor godt det er. Men kunne da mærke øverst i bagklappen at den havde fået samt se det i forskærme osv.

Men jeg ved jo eller ikke om min tandlæge har boret rigtigt, eller om der overhovedet var et hul?! :)
'91 Volvo 240 GL B200f (tidl. bil)
'00 Volvo V70 2,4 (tidl. bil)
‘07 Volvo V70 R
Anders_H
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1185
Tilmeldt: fre nov 23, 2012 22:15 pm
Geografisk sted: Århus C

Re: Rust / Undervognsbehandling V70

Indlægaf CayBroendum » tirs aug 19, 2014 10:58 am

Forstår hvad du skriver - og tak for meldingen Anders

CB
CayBroendum
 

Re: Rust / Undervognsbehandling V70

Indlægaf Pede66 » tirs aug 19, 2014 14:17 pm

Har det på samme måde som Anders, dog vil jeg sige at FDM på et tidspunkt anbefalede Dinitrol, bla. pga. afrensnings metoden.
Men igen det er nok vigtigere at man får det lavet af nogen der gør det ordentligt.
Nogen tilbyder billeder af at inderskærme etc. har været afmonteret?

MVH Pede
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20
Pede66
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 768
Tilmeldt: ons jan 26, 2011 12:14 pm
Geografisk sted: Jægerspris

Re: Rust / Undervognsbehandling V70

Indlægaf Ulrik Friis » ons aug 20, 2014 23:16 pm

Er det overhovedet nødvendigt? Er den begyndt at ruste?

På Sjælland findes Autohjørnet i Espergærde, som også laver rustbeskyttelse. De borer ikke huller til sprøjtning i hulrum, men finder derind igennem de åbninger som er rundt omkring på bilen.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Rust / Undervognsbehandling V70

Indlægaf P33T » ons aug 27, 2014 8:17 am

Jeg har meget god erfaring med http://www.koege-undervognscenter.dk/

Jeg har selv en S80 fra 2007 og min mekanikker jeg havde med ud og købe den sagde den stod rigtig flot, også under bunden, men havde brug for en undervognsbehandling! Det fik den så.

Jeg tror det er fuldstændig ligegyldig hvilket mærke du får på din bil. De skal dog sikre sig de rengøre bilen ordenligt, tørre den, piller alle dele af, husker motorrum, korrekte hulrum osv. Jeg fornemmer koege-undervognscenter gjorde et godt job og kan se det er boret huller for at nå ind i de korrekte steder (skemaer siger hvor).

Held og lykke og efter min mening er det altid en god ide at få den undervogns behandlet. Spørgsmålet er mere om man får pengene igen ved et salg. Men det er en helt anden snak.

/P33T
P33T
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 40
Tilmeldt: søn jul 06, 2014 19:28 pm

Re: Rust / Undervognsbehandling V70

Indlægaf Henning P » tors aug 28, 2014 8:07 am

Jeg må lige spørge
Hvor ruster en Volvo 60/70/80
Når man ser på de biler der køre i dag er der ikke mange med rust.
Er der kun dårlige reparationer der ruster ????
Jeg overvejer selv men ved ikke om det er som at smide pengene ud af vinduet
http://www.bilgalleri.dk/galleri/133123-volvo_v70
544 / 123 / 144 / 244 / 244 Turbo / V70 X 2 / Amazon
Henning P
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 270
Tilmeldt: tirs feb 10, 2009 11:22 am
Geografisk sted: København S

Re: Rust / Undervognsbehandling V70

Indlægaf Pede66 » fre aug 29, 2014 0:28 am

Folk tror altid man kan se rust, det kan man ikke hvis det starter inde i hulrum.
Med mindre man har udstyr til det.
Det koster ca 5-6 tankfulde benzin, og nej du får ikke pengene igen med mindre du vil beholde bilen til den dør.
Men den er nok noget nemmere at sælge igen hvis du ikke vil.
Desuden skal den ha det inden den begynder at ruste, så den ikke starter med det, hvis først rusten er begyndt kan du ikke stoppe det med en behandling, kun sætte hastigheden ned på hvor hurtigt det udvikler sig.
Så det må man jo gøre op med sig selv :-)
Volvo er bestemt ikke en af de slemme til at ruste, men jeg har dog en 850 stående hvor begge paneler er væk, rustet op indefra, så slemt så jeg ikke troede mine egne øjne, det var først da plastik listerne kom af at det dukkede op.

Mvh Pede
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20
Pede66
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 768
Tilmeldt: ons jan 26, 2011 12:14 pm
Geografisk sted: Jægerspris

Re: Rust / Undervognsbehandling V70

Indlægaf Servicemand » søn sep 07, 2014 11:17 am

jeg får det lavet hos bilhuset i slagelse, det er mercasol som også er svensk, og den har fået hvor den skal, har haft inderskærme af osv. til en god pris også
mvh
Teddy
965.1997. 2,5 344000
850. 1997. 2,5 AWD
Servicemand
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: tors jun 14, 2012 13:15 pm
Geografisk sted: Herlufmagle

Re: Rust / Undervognsbehandling V70

Indlægaf Koldstart » ons okt 01, 2014 10:47 am

Hvis nogen fortsat overvejer en antirust-behanndling, har Mercasol et tilbud du måske kan benytte?

http://deal.dk/d/6098:hovedstadsomraadet-forlang-bilens-levetid-3?utm_source=deal.dk+%2F+Hovedstadsomraadet&utm_campaign=8cf376ef5e-2014-10-01_deal.dk+Hovedstadsomr%C3%A5det&utm_medium=email&utm_term=0_139e1c8c7f-8cf376ef5e-244915861

Du må selv læse dig til, hvad tilbudet omfatter, og jeg synes nok at "før-prisen" på tilbudet lyder lige lovlig høj. Men prisen efter rabat er i alle tilfælde attraktiv! Måske er tilbuddet en overvejelse værd?

Personligt kann jeg ikke benytte tilbuddet idet jeg allerede har fået Dintrol-behandlet min Volvo. Jeg har stor tillid til Dinitrol-behandlerne i Køge og Ballerup, min tillid underbygges af undersøgelser fra Teknologisk Institut.

For i sidste ende handler det om tillid. Du skal kunne stole på, at den der behandler din bil følger sprøjteskemaet til punkt og prikke, afmonterer samtlige de paneler der fordres og renser alle udsatte steder helt i bund, før behandling. :wink:

Det siger noget om tilliden til egen behandling, at Dinitrol giver ekstra lang garanti mod gennemtæring, hvis bilen behandles inden den bliver alt for gammel. Du kan læse mere om Dinitrols garanti her: http://dinitrol.dk/garanti-system/
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Rust / Undervognsbehandling V70

Indlægaf måns » tirs okt 14, 2014 15:39 pm

Jeg ville klart anbefale Dinitrol. De tager alle inderskærme,bundskjolde osv af,så de kan se hvor der bliver sprøjtet og ikke bare borer et hul i inderskærmen og sprøjter rundt uden at vide hvad de rammer. Jeg har rigtig gode erfaringer med Dinitrol i Næstved,dem bruger vi selv på værkstedet,og med Dinitrol Ballerup,dem brugte jeg da jeg havde værksted i det Københavnske :-)
Dette er blot mine erfaringer og dermed ingen lov!! ;-)
855 T5 94´
945 2,3 LT 210+hk 330+nm
745 SE 91´
544 B16 61´
måns
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: søn apr 18, 2010 21:41 pm
Geografisk sted: 4700 Næstved

Re: Rust / Undervognsbehandling V70

Indlægaf gälleryd » tirs okt 14, 2014 16:34 pm

Jeg har faktisk lige lavet rustarbejde på min gamle jeep, fik lavet alt pladearbejde, og bagefter fik det nok ca 10 liter klarlack på udsatte steder, og da det var tört fik den ca 6 liter tundt rustvoks, og efter det fik den ca 12 tykt rustbehandlind, og efter det fik den såkaldt elefenthud ,der gik vel 12-15 liter,som bliver stenhårdt, og da alt dette var helt tört fik den den originale grönne farve,plus et par liter klarlack, det her taget rigtig lang tid, og kostet en sjat penge, men den skal også bruges hårdt :D .
Nu skal jeg have monteret spil foran(min 5 tons), og en masse xenon lygter og led lys, og har bestilt arp-locker, sammen med dana 44, jeg regner med den er färdig til sommer :D , kan sgu nästen ikke vente mere :) ...... og bilen skal synes, så vi kan köre på ferie til nordkapp i sen sommeren med vores kabe 780.
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst

cron