Min ellers så rare bil, med automatgear og 286000 km, har fået en lille foruroligene ting. Indimellem siger den en lyd fra motorrummets højre side, hyppigst ved lav fart, oftest kort efter start på ture, og tit i forbindelse med et højresving og opskift i de små gear. Lyden lyder som et helt smadret og tørkørt kugleleje og varer ca. sekund. den slutter pludseligt som et eller andet der griber i hak, eller slukkes for. jeg tænker klimakompressor eller generatorfriløb. Krkkkkkkkkkkkrkrkrkrkkkkkk. og slut så er alt normalt. ( Hvordan skriver man en lyd ????

) Jeg synes aldrig jeg kan få lyden til at komme når den holder stille ??? Det lyder som noget "jern mod jern uden olie skralderi", man kunne forestille sig et dårligt kugleleje uden smøring. Det bliver oftere og oftere, nu.
Den har for nylig ( 40000 siden ) fået generatorrem og strammerulle, og den sagde også lyden ind imellem før. Min mekaniker siger det e tydeligt den har fået skiftet generator, dog ikke inden for de 120000 km jeg har haft den. Generatoren er fint blankere i overfalden en det andet aluminium, selv om der ikke er noget der er angrebet af salt, der er utrolig pænt i motorrummet på den, måske er det generelt for Volvoer. Nogen der har et bud ??