Instrument belysning

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Instrument belysning

Indlægaf FrankA » fre okt 24, 2014 11:09 am

Hej.

Hvad hedder de pærer som sidder i instrumentpanelet på en V 70 fra 2001 og er de nemme at skifte?

VH. Frank
FrankA
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: tors jun 13, 2013 10:45 am

Re: Instrument belysning

Indlægaf Waltersdorff » fre okt 24, 2014 13:20 pm

Hej FrankA,

På denne side kan du selv finde frem til, hvilke type pærer du skal bruge. Du skal blot vælge model årgangen for din bil V70II osv. Derefter kan du under electrical finde pærens reservedelsnummer OEM og google dette, så ved du hvordan pæren skal se ud og finde en som er billigere uoriginal. Om det er nemt eller svært at skifte pærerne ved jeg ikke - har selv en 850 og der skal hele øvre del af instrumentbræt fjernes for at få adgang til speedometer lidt noget bøvl :( men det de gik.

http://www.volvopartswebstore.com/productSearch.aspx

http://www.volvopartswebstore.com/showA ... evel=11155

Waltersdorff
I en Volvo sidder stjernen bag rattet

Volvo S60, 2.4, 188HK (BSR), år 2008; 0-100 km/t: 10,2 sek.; 228.000km.
BMW F800ST, 85HK, år 2012; 0-100 km/t: 3.9 sek; 24.000km.
Brugeravatar
Waltersdorff
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: ons maj 16, 2012 15:31 pm
Geografisk sted: Aarhus

Re: Instrument belysning

Indlægaf gälleryd » lør okt 25, 2014 8:06 am

FrankA skrev:Hej.

Hvad hedder de pærer som sidder i instrumentpanelet på en V 70 fra 2001 og er de nemme at skifte?

VH. Frank

Hej Frank, der sidder et plastik låg/beslag der er lige til at tage ud, du åbner, så rattet kan träkkes helt ud i ydersteposition og så sidder der 4 torx 25 du skruer af, og så er det lige til at träkke ud, pärene er lige til at tage ud , med en lille skrueträkker.
hvad de hedder kan jeg ikke huske, jeg ved de er pissedyre hos Volvo, men jeg plejer et köbe dem ved skrotten i jönöping, og så måler jeg dem ud, så jeg ved de virker :D .
jeg har et hav af Volvo dele til v70n(00-08)liggende i en af mine garager. jeg har trods alt 3 stk at köre i...
HUSK at tage batteriforbindelsen af inden du tager instrumentbord af, ellers kan der komme en masse dumme fejl i computeren på bilen, srs bla osv.
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 7 gæster