Koldstart skrev:Claus skrev:Start med at skifte kabinefilteret.
Super idè
Så fik jeg skiftet kabinefilter og der blev renset op foran filteret. Bilen dugger stadig når den starter morgenen med motorvarmer
Iflg. Volvo i Ringsted er det imidlertid et forhold der er kendt, og beskeden er "Det gør de alle... Lev med det"
Så det gør jeg (altså lever med det) men det forekomme nu underligt, at bilen skal dugge så meget som tilfældet er. Fejlkonstruktion:?:
Ved samme lejlighed fik jeg skiftet olie på bilen (den var lav, og jeg havde 2 dage forinden måttet efterfylde 3/4 liter Mobil-1 som ikke havde rette spec). Den samlede regningen havnede på over 2.900 kr
Det er godt nok en pris der kan afholde enhver fra at benytte autoriserede værksteder. Hvordan kan det koste et autoriseret værksted kr. 788,31+moms, alene i arbejdsløn, at skifte olie og oliefilter? Har de advokater til at udføre arbejdet?
Jeg spurgte tilmed om oliefilteret var vanskeligt tilgængeligt, da jeg afleverede bilen. Svaret var "Ikke nå først man har den på en lift".
Så når min reklamatoinsperiode efter bilkøb udløber, er der dømt GDS-service når man skal skite olie i utide.