Doven bagklap

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Doven bagklap

Indlægaf Koldstart » søn feb 01, 2015 15:59 pm

Jeg har denne dejlige S60 II, som har fjernudløsning på bagklappen.

Men alt som sker er, at låsen på klappen siger klik* og så løfter klappen sig 1-2 mm. derudover intet :(
- Skal lige siges, at jeg har en lille original hækspoiler klisteret på bagklappen.

I denne vinterperiode kigger jeg med misundelse på de som sparer snavsede fingre, ved at have el-hejs på deres stationcar :P

Findes der en metode så man kan montere el-hejs på en sedan, eller som minimum stramme fjedertrækket til bagklappen? Måske suppleret med en gas-dæmper...

Frontklappen er fantastisk balanceret. Man kan åbne og lukke den med en lillefinger. Noget modsvarende må da være muligt i agterenden af fartøjet?

Nogen der har et tip eller en god idé.
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Doven bagklap

Indlægaf Anders_H » søn feb 01, 2015 22:49 pm

Ja altså du mener, at den kun låser op, men forbliver lukket, så du selv skal trække klappen op?
Jeg har set nogle montere en gasdæmper med en fjeder monteret omkring stemplet på dæmperen. Den fjeder giver lige et lille skub, så klappen selv kan køre op. Men det er vist noget fusk, og de snakker om, at klappen skal smækkes hårdt, for at klemme fjederen sammen.
Meeen mon ikke Volvo har det til den nette sum af en milliard? Jeg har da set det på taxaer.
'91 Volvo 240 GL B200f (tidl. bil)
'00 Volvo V70 2,4 (tidl. bil)
‘07 Volvo V70 R
Anders_H
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1185
Tilmeldt: fre nov 23, 2012 22:15 pm
Geografisk sted: Århus C

Re: Doven bagklap

Indlægaf Anders_H » søn feb 01, 2015 23:28 pm

http://www.bilgalleri.dk/video/stylingp ... nk_release
Det er lidt snyd, at den ikke kun låser op, men rent faktisk også åbnes. Ved min gamle V70 låses der kun op, men jeg skal selv både åbne og trække bagklappen op.
'91 Volvo 240 GL B200f (tidl. bil)
'00 Volvo V70 2,4 (tidl. bil)
‘07 Volvo V70 R
Anders_H
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1185
Tilmeldt: fre nov 23, 2012 22:15 pm
Geografisk sted: Århus C


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 21 gæster