Knirke og raslelyde i V70

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Knirke og raslelyde i V70

Indlægaf henrikolaf » ons feb 25, 2015 12:47 pm

Min V70 T5 årg. 2000 (nye model) driver mig periodisk til vanvid :x - selvom det er en dejlig vogn.

Problem 1: Ved kørsel knirker dørsidernes beklædning. Det ophører, hvis man trykker på f.eks det smalle indlæg fra dørgreb - det sidder ret løst i den bagerste ende i alle døre. Sætter jeg lidt køkkenrulle i klemme er der ro, men det ser jo lidt skørt ud. Skal dørsiden af og hvad kan man gøre?

Problem 2: Der er en svag hylen fra bagsiden af klimaanlægget. Jeg forventede at der var tale om mekanisk slid på en bevægelig del, men når jeg trykker på frontpladen ophører lyden. Kan det være så simpelt som at plastpladen vibrerer - evt. mod radioens underside?

Problem 3: Begge bagdøre larmer ved åbning/lukning De lyder som skydedøren i en varevogn. Jeg gættede på manglende smøring, så der blev sprayet kobberfedt ind i døren. Det hjalp ikke. Skal dørbeklædningen af for at smøre mekanismen?

Mvh. Henrik
henrikolaf
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 35
Tilmeldt: lør dec 03, 2011 21:34 pm

Re: Knirke og raslelyde i V70

Indlægaf gälleryd » ons feb 25, 2015 20:42 pm

1. Du tager hele dörbeklädningen af, det er vist en torx 25 og resten er klips, du trykker ind på pinden i midten med en 2-3mm dorn, på mine har jeg sat noget tyndt selvkläbene isolerrings täpe, og lidt siliconefedt hele vejen rundt, og efter et par år virker det stadig :)

2.Det lyder som den lille motor, der måler luften i kabinen, tag radiokonsolet ud, og der sidder den med 2-3 små stjerneskruer, du kan köbe en ny, eller give den lidt teflonspray inde i akslen, det har også virket et par år hos mig.

3. Det er et designmis fra volvo´s side, jeg mener fra 05 blev de om-designet, der er ikke meget andet at göre end at bytte dem ud, få nogle fra en skrotplads, eller köbe nogle andre fra en nyere model, eller Volvo.
Det var hvad jeg ville göre, da jeg OGSÅ hader knirkelyde i en bil.
Har bla lige sat dynoflex i hele bunden, hjulkasser, reservehjulsbalje osv i konen´s xc70, det er HELT fri fra hjulstöj, men hold k... et arbejde, säder, måtter og alt var ude af bilen, men har nu samme lydnivo som min gamle Mercedes 500 SEL fra 86 havde dengang :D :D
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster