Fælgrenovering

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Fælgrenovering

Indlægaf JensTr » lør mar 28, 2015 0:48 am

Hej Volvo venner
Jeg er kommet til at købe nogle 18" originale volvo capella fælge til spotpris. Jeg havde faktisk nogen magen til, som jeg solgte for år tilbage. Men gammel kærlighed ruster ikke. Til gengæld irre den tilsyneladende. Så inden jeg sætter nye continental dæk på kunne jeg godt tænke mig at få dem renset ned og lakeret på ny. Hvor kan jeg få det gjort til en fornuftig pris på sjælland? Og gerne en pris, som flyver under radaren, når familiens økonomichef kigger regnskabet igennen:)

På forhånd tak for hjælpen!

Vh

Jens
2002 v70 2.3 T5 aut. + 330.000 km
JensTr
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 150
Tilmeldt: tirs sep 27, 2011 22:42 pm
Geografisk sted: Tølløse

Re: Fælgrenovering

Indlægaf gälleryd » lør mar 28, 2015 1:10 am

Jeg plejer at give 300skr for 4 fälge, som er sandbläst og pulverlacket, og lidt dyrer hvis jeg vil have speciale farver, men plejer at tag blank sövgrå :D , så det er bare finde et firma i dk som laver sådan noget, ham der hjälper mig arbejder på kalmertruck...og det plejer at tage 2-3 dage.
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: Fælgrenovering

Indlægaf Nielsenand » lør mar 28, 2015 19:55 pm

Sidste år spurgte jeg brugeren "Tom" herinde om det samme. Han havde brugt www.gladsaxemetal.dk til renovering af sine fælge. De bliver sand/glasblæst, evt. dybe hakker spartlet ud og lakeret. Men du kigger nok på et budget omkring 3kg for alle 4 hjørner. Hvordan det passer ind med din økonomichef det vil jeg lade være op til dig :D
Nuværende biler:
Volvo V60 D4 Inscription VBL AUT 2019
Volvo V60 T5 Summum Manuel 2011
Citroën 2cv 0.6 Club 1985
Tidligere biler:
Volvo S60 2.4 140hk Momentum
Nielsenand
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 335
Tilmeldt: man aug 12, 2013 8:42 am
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Fælgrenovering

Indlægaf JensTr » lør mar 28, 2015 20:29 pm

Tak for tilbagemeldingerne. Gälleryd kan jeg jo kun være misundelig på med de priser du beskriver. Nielsemands forslag lyder realistisk men desværre også et stykke over mit budget. Hvis der er andre forslag modtager jeg dem gerne.

vh

Jens
2002 v70 2.3 T5 aut. + 330.000 km
JensTr
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 150
Tilmeldt: tirs sep 27, 2011 22:42 pm
Geografisk sted: Tølløse

Re: Fælgrenovering

Indlægaf gälleryd » lør mar 28, 2015 21:36 pm

Heroppe i vores lille sanfund, hjälper vi hinanden på alle mulige måder, og det er ikke for sjov at man siger at dem fra småland, ar närige/passer på kassen :D, jeg ville kalde os selv snåländinge (snål=närig), men vi hjälper hinnanden med alt, bygge huse, lave biler, fälde skov til brände, jagt osv, derfor kommer vi til de priser over for hinanden, og det man er god til, bliver belönnet på de måder, da folk i det her område ikke mangler penge, det er ikke noget man taler om, det er bare noget folk har, fks en af mine naboer på snart 75 år, ligger og körer rundt om sommeren, i sin 2010 Mercedes AMG sl65, og ellers bare i sin 2014 mitzubishi pajero, vi er nok dem der har de äldste biler, men jeg er god til mange praktiske ting, og min kone er en ret dygtig revisor, så det falder godt sammen i det store hele :D .
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: Fælgrenovering

Indlægaf mazza » ons apr 01, 2015 10:58 am

få dem glasblæst rene også ellers selv gå igang.

de gange jeg har gjort det plejer det at enden på omkring 1500 kr at renovere et sæt fælge inkl. glas blæsning, spartel, grunder og malling. Brug rigtigt fælge malling, det holder noget bedre

timer tæller man jo ikke, men der er vel et sted imellem 1-2 timers arbejde pr fælg alt efter hvor smadret dine fælge er.

Glas blæsning er alfa og omega, ordentligt forarbejde giver det bedste resultat.


Hvis det skal være rigtig billigt og gøres hurtigt så er det ud til Onkel harald / harald skrald (kært barn har mange navne) og hente noget plastic dip i den ønskede farve. 2 dåser er nok til alle 4 hvis du kun vil lave fronten af fælgen / det man kan se.

Rengør fælgen og affedt den også ellers bare følg instruktioner på dåsen. Plastik dip udjævner mange riser og skader og se super uniformt ud, også holder det også udemærket hvis du lader det hærde inden du tag emnet i brug.

Pros and cons ved brug af plastic dip.

Pros: Det er nemt og hurtigt, se udemærket ud og nemt at reparere hvis der kommer skader. plus du kan altid for fælg tilbage til det originale look igen.
Hvis du følger overnævnte fremgangs måde koster det kun 2-300 kr for alle fire fælge.

Cons: man har ikke så mange valg muligheder angående farver. og man kan ikke for den klassiske alu farve ( har ikke set den endnu ihvertfald) men andre farve kan sikkert også klæde din bil.
https://vimeo.com/user3533928

tryk på linket hvis i kan lide lidt action packed små film ;-)
Brugeravatar
mazza
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 244
Tilmeldt: fre mar 09, 2012 14:21 pm
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Fælgrenovering

Indlægaf Ulrik Friis » tors apr 02, 2015 23:11 pm

Dansk FælgTeknik i Ringsted: http://www.danskfaelgteknik.dk/

Fik repareret en skæv fælg, fik svejset alu på hvor der manglede, spartlet, glasblæst, pulverlakeret for 3,1kkr for 4 fælge. Og de er rigtig flotte!
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 11 gæster