Servostyring v50 2.0D 2004

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Servostyring v50 2.0D 2004

Indlægaf pjh » ons aug 01, 2012 20:47 pm

Er der mon nogen der kan hjælpe ?????
For ca et 1 år siden fik jeg skiftet pumpen til servostyringen, men nu er den gal igen. Pumpen kobler fra en gang imellem, stopper jeg motoren og starter igen virker servoen igen. Er der nogen af jer der ligger inde med viden omkring det normale strømforbrug på pumpen, både i hvile-stilling og når man drejer ?
Min bruger ca 18 ampere i hvilestilling og 0mkring 80 - 90 ampere når rattet drejes, syntes det er temmeligt højt.
Hvis batterispændingen falder, mener jeg også bilen automatisk kobler pumpen ud, er der nogen der ved ved hvilket spændingsniveu det sker ved ?
Både lader og batteri er tjekket, og begge dele er i topform, så det er ikke det der er skyld i problemet.
Alle ideer er velkomne !!!, er lidt på herrens mark med sådan en periodisk fejl, der kun kommer en gang imellem.
Vil lige nævne at testsystemet kommunikere udmærket med pumpen, så alle værdier kan udlæses. Der har en enkelt gang stået i info displayet : Servostyring, service påkrævet.
Mvh PJH.
Volvo V50 2,0 D
Porsche 924
Citroen C3
Kia Carnival
Volvo 245 ( 2 stk )
Nissan Patrol
Mazda 626
Ford Granada
Opel Rekord
Volvo 544
pjh
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: søn maj 09, 2010 17:24 pm
Geografisk sted: Hjørring

Re: Servostyring v50 2.0D 2004

Indlægaf Sand » tirs dec 02, 2014 13:49 pm

Hej pjh,
jeg er interesseret i om du fandt løsningen på dette problem da min Volvo V50 er begyndt på præcis det samme?

Mvh
sand
Sand
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs dec 02, 2014 13:44 pm

Re: Servostyring v50 2.0D 2004

Indlægaf pjh » tirs dec 02, 2014 15:24 pm

Hej Sand, jo jeg fik løst problemet, der var fugt i el-stikket på pumpen. Efter en grundig rengøring og en ordentligt omgang cilikone spray, har den virket upåklageligt lige siden. Hvis man er lidt for ivrig når man vasker bil, kan man sagtens få vandet området hvor stikket sidder, og er det ikke forsejlet 100% går det altså galt..
Mvh.
Volvo V50 2,0 D
Porsche 924
Citroen C3
Kia Carnival
Volvo 245 ( 2 stk )
Nissan Patrol
Mazda 626
Ford Granada
Opel Rekord
Volvo 544
pjh
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: søn maj 09, 2010 17:24 pm
Geografisk sted: Hjørring

Re: Servostyring v50 2.0D 2004

Indlægaf Carmo » lør apr 04, 2015 16:18 pm

Hej pjh

Har en Volvo v50 2,0 D model 2006 der har det samme problem med servo som du beskriver. Både med info om at servostyring kræver service og at det ikke virker. Nogle gange hjælper det at slukke og starte bilen igen men langt fra altid.
Har været hos Volvo og fået opdateret alt hvad der kan gøres med div. opdateringer - bl.a af motorstyring mm - også fordi jeg kun har haft bilen i ½ år og ikke kender dens forhistorie - hvad der er lavet på den !!.
Har siden været på lokalt værksted men fejlen har ikke været der når de har haft bilen. Der har man uden det hjalp tjekket stik på en enhed som sidder lige under servooliebeholderen i højre inderskræm.

Er det der den elektronisk styrede servoenheden du beskriver sidder ??
Der må jo også sidde noget i forbindelse med rat stammen ??

Alle gode forslag til hvad det næste jeg bør gøre modtages med tak !!

Vh. Carmo
Carmo
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør apr 04, 2015 15:10 pm

Re: Servostyring v50 2.0D 2004

Indlægaf pjh » lør apr 04, 2015 18:50 pm

Hej
Pumpen er placeret under servo oliebeholderen bag højre inderskærm. Hvis værkstedet ikke har haft stikket skilt ad, tror jeg stadig fejlen kan være i dette, det skal skiller ad, renses og tjekkes for brandsår, 80 ampere kan sagten lave kraftige brandsår, som er elektrisk dårligt ledende. Man kan evt klemme forbindelserne lidt, så der bliver kraftigere kontakttryk når man samler det igen

Mvh pjh
Volvo V50 2,0 D
Porsche 924
Citroen C3
Kia Carnival
Volvo 245 ( 2 stk )
Nissan Patrol
Mazda 626
Ford Granada
Opel Rekord
Volvo 544
pjh
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: søn maj 09, 2010 17:24 pm
Geografisk sted: Hjørring


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster