Dækanbefaling til V70 classic

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Dækanbefaling til V70 classic

Indlægaf Florian » fre mar 14, 2008 11:23 am

Jeg skal have fundet nogle suttesko til sommeren til min 97'er V70 og vil derfor gerne have lidt råd fra jer eksperter...

Hvad vil I mener at V70 er mest fortjent med? Dækstørrelse er nok 205 og 16''
Volvo drives you home safely

V70 2.5 10v 1997
Florian
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Gedsted, Himmerland

Indlægaf Shadows » fre mar 14, 2008 19:48 pm

Der jo meget at vælge i mellem. Men du skal vælge ud fra de preferrencer du har: Støj? Rullemodstand? våd/tør egenskaber? Hvad med prisen, er det et issue, eller skal bare være det bedste?

Fordi noget er godt for mig er det jo ikke sikkert at du føler det samme.
Personligt har jeg Pirelli Zero Nero på mine sommerdæk, pga. støj og rullemodstand er lavt og at det har et godt greb. At de så ikke holder lige så længe som nogle andre er jeg ligeglad med. Men de holder i hvert fald længere end GooodYear Eagle F1.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Indlægaf Ingemann » fre mar 14, 2008 22:48 pm

Som Shadows siger er der rigtig mange muligheder, og det kommer meget an på hvad man går op i.

Prøv at kigge på:
www.daekonline.dk

De har et stort udvalg til billige priser, og du kan se tests af de forskellige dæk.
Jeg har et forslag:
"Nokian V" - Et super godt regnvejrsdæk med lav støj, og heller ikke helt skidt i tørvejr. Samtidig er det heller ikke vildt dyrt.
Mit bedste bud til prisen!

Knapt 3000 kr for 4 stk inkl. fragt + montering
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf chrjen » fre mar 14, 2008 23:41 pm

Undgå for guds skyld Goodyear F1 - som de sælger ud af alle vegne. De har en sørgelig tendens til at rejse sig i gummien, med MEGET rumlen og støj som resultat.
Bridgestone RE 050A er rigtig godt og slidstærkt.
Yokohama laver et prisrigtigt dæk med glimrende egenskaber som hedder Db550.
Continental er rigtig godt, men desværre også 50% dyrere end ALLE andre og levetiden er desuden begrænset.
chrjen
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 4300 Holbæk

Re: Dækanbefaling til V70 classic

Indlægaf Shadows » lør mar 15, 2008 8:08 am

Florian skrev:
Dækstørrelse er nok 205 og 16''

Ligeomkring denne størrelse (ca) findes der masser af test. Prøv at søge i FDM-blade eller på FDM.dk også tyske www.adac.de findes test.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Indlægaf Carstens80 » lør mar 15, 2008 11:26 am

Hej florian

Jeg skulle købe nye dæk til min S80 og efter længere tids søgen fandt jeg frem til good year EXCELLENCE på grund af deres lave lyd nivou, Det var nok et af mine dårligeste køb af dæk da de var super følsomme over for huller i vejen, og spor riller samt at de gjorde bilen meget vindfølsom, så jeg behøver vel ikke at skrive at jeg ikke var ked af at sælge bilen med dæk der kun havde kørt 1000 km.

Mvh
Carsten
Carstens80
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nordsjælland.

Indlægaf Florian » lør mar 15, 2008 11:56 am

Skrevet: Lør mar 15, 2008 10:26 am Emne:

--------------------------------------------------------------------------------

Hej florian

Jeg skulle købe nye dæk til min S80 og efter længere tids søgen fandt jeg frem til good year EXCELLENCE på grund af deres lave lyd nivou, Det var nok et af mine dårligeste køb af dæk da de var super følsomme over for huller i vejen, og spor riller samt at de gjorde bilen meget vindfølsom, så jeg behøver vel ikke at skrive at jeg ikke var ked af at sælge bilen med dæk der kun havde kørt 1000 km.

Mvh
Carsten

Hej Carsten, nej det var åbentbart ikke lige det du skulle har haft til S80'eren, men hvorfor skulle du sælge bilen? Forhåbentlig ikke for dækkenes skyld!!
Volvo drives you home safely

V70 2.5 10v 1997
Florian
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Gedsted, Himmerland

Indlægaf Carstens80 » lør mar 15, 2008 15:32 pm

Hej Florian

Nej det var ikke derfor jeg skulle sælge bilen, men vi var lige forbi Bilia og der stod vi og kikkede på xc70eren, da en hurtig sælger spurgte om vi ikke var intereseret i en prøvetur det gjorde vi så og så var vi solgt, især konen, og så måtte jeg jo ligesom slå til hurtigt, da det plejer at være den største opgave at få overtalt hende til en ny bil :).
S80eren nåede vi at have i 3 år og har aldrig haft nogle store problemer med den, andet end nogle kødben der skulle skiftes, men det var på garantien :D
Vh.
Carsten
Carstens80
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nordsjælland.

Indlægaf Ulrik Friis » lør mar 22, 2008 3:55 am

Når man vælger sommerdæk bør 1. prioriteten være hvordan de står fast i regnvejr. Vælger man dæk fra Bridgestone, Michelin, Pirelli, Dunlop, Continental og Yokohama går man ikke helt gal i byen. Vælger man dæk til lidt mere sportsprægede præstationer skal man være klar over, at komforten bliver ringere.

Til en Volvo der kører normal familie- og arbejdskørsel ville jeg vælge Pirelli P7 eller Bridgestone ER300. Skal det gå stærkt vil Pirelli Zero Nero eller Bridgestone RE050A være valget.

Er man ligeglad med dæksliddet vil Yokohama Db550 være et hit.

Jeg har gode erfaringer med Bridgestone ER300, RE720 og RE050A. 720erne begyndte dog at larme lidt rigeligt efterhånden som de blev slidt. Jeg har også kørt på Continental Sport Contact, og de stod godt fast i vådt og tørt føre, men hold dog kæft hvor de støjede - det var til sidst uudholdeligt og det lød som om baghjulenes lejer var gået.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Morten VJ » lør mar 22, 2008 9:10 am

Et High Performance alternativ, er disse
Toyo Proxes T1R 205/55R16
Har kørt på dem i en sæson og jeg har intet negativt at sige.
Jo en lille ting de flatspotter i koldt vejr natten over, men 2 km på landevejen = varme i dækket, og de er runde igen.
Det er værst når temperaturen synker ned under 0 grader.
Jeg kører jo med baghjulstræk, så jeg har ikke samme tendens til at lave hæl-tå på baghjulene.
Som dæk med pileformet mønster på en forhjuls trækker har tendens til.
Byt om på for og baghjul for ca hver 10.000 km for at mindske tendensen.

MVH

Morten
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger

Tilbage til Diverse