Krom på rattet flosser

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Krom på rattet flosser

Indlægaf Koldstart » ons jun 10, 2015 20:39 pm

Hej venner,

Jeg har opdaget, at den fine matforkromning på mit rat er bedyndt at flosse. Er der andre som også kender til det?

Der er over centerpuden, hvor kromkanten løber mellem rattets centerpude og rattets basis.
BilledeBillede

Fejlen indebærer, at man kan skære fingrene på rattets forkromning, når man hviler hænderne oven på rattets tværgående sprosse.

Jeg skal lige undersøge, om krom-kanten kan købes som separat reservedel. Eller om jeg må finde noget hos en hugger.

Uanset hvordan jeg skaffer erstatningen, skal den monteres. Er der nogen som ved, hvor let/besværligt det er? Jeg håber det kan klares uden at demontere rattet, men hvad gør jeg for at komme ind i rattet, og hvad gør jeg for at undgå at udløse airbag'en?
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Krom på rattet flosser

Indlægaf Volvo4life » ons jun 10, 2015 21:42 pm

Nu ved jeg ikke hvad din bil har kørt, men den burde Volvo vel give noget kulance på.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Re: Krom på rattet flosser

Indlægaf Koldstart » tors jun 18, 2015 7:50 am

Volvo4life skrev:Nu ved jeg ikke hvad din bil har kørt, men den burde Volvo vel give noget kulance på.


Jeg forhørte mig gennem Volvo-værkstedet i Frederikssund om kulance-muligheden. Desværre: Inge Kulance :(

Til gengæld et værksted med nogen personer som har den helt rigtige opfattelse af begrebet "service". De tilbød nemlig, at jeg kunne komme forbi en morgen, og få skiftet pynteindlægget uden at skulle betale for arbejdet. Så jeg fik monteret et nyt indlæg, uden flos, for prisen på reservedelen (ca. 650 kr). Se, det er et værksted man gerne anbefaler :)
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Krom på rattet flosser

Indlægaf Kingo » tors jun 18, 2015 8:58 am

Hmm.. En luksusbil der får en discountbil fejl efter 3 års brug, der ikke rettes med kulance - Volvo er ikke hvad det har været :(
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: Krom på rattet flosser

Indlægaf gälleryd » tors jun 18, 2015 9:17 am

Nej Kingo, der har du sgu nok ret :( , kina har ikke gjort Volvo bedre (desvärre), det er også en af grundene til, at jeg ikke vil have en Volvo, der er nyere en dem fra (v70n 00-08), min gamle far er helt vild med den nye xc90, men det er jo ikke så meget man ved om VEA-motorene, endnu ????, men bare Volvo i värnamo, der hvor vi bor tättest ved, har de solgt 16 stk xc90 intil vidre.
Og den xc90, han har kikket på er en d5 225 hk og han har fået en pris på 730-740.000 skr med alt i udstyr osv, og det er godt nok mange penge, syntes jeg...., og så for en bil man ikke ved noget om :roll: .
Personligt vender jeg nok tilbage til en 945 fra 98 fft, eller en 965, v90.....
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige


Tilbage til Karosseri og Interiør

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 13 gæster